Wiedzma bloguje (Czarownicująca): Wiedźmowo na dłonie i paznokcie

czwartek, 18 października 2012

Wiedźmowo na dłonie i paznokcie

Jedna z moich znajomych - lubi "bawić" się w domowe sposoby i robi sobie chętnie sama maseczki, odżywki i psikanki, dodając gliceryny "uratowała" krem. Lubi tanie i łatwe rozwiązania.
Jakiś czas temu napisała do mnie na GG z prośbą:
"Wymyśl mi coś na skórki przy paznokciach".



SPA nawilżające na dłonie

Składniki podstawowe:
  • duża porcja dowolnego kremu do rąk
  • olej rycynowy
  • gliceryna
Inne składniki, dostępne w aptece i spiżarce:
  • ocet owocowy - kilka kropli
  • sok z cytryny - kilka kropli
  • miód - ile dusza zapragnie
  • inne oleje roślinne
  • masło
  • troszkę jogurtu
i wiele półproduktów:
  • D-pantenol
  • proteiny
  • mocznik

Rękawiczki:
  • bawełniane - do kupienia w niektórych zestawach kuracji na dłonie, np Bielendy,
  • foliowe - takie jak na stacjach benzynowych albo w sklepach spożywczych; można zamówić na allegro za kilka złotych.
Do porcji kremu do rąk dodaj kilka kropli oleju rycynowego i gliceryny.
Nałóż grubą warstwą na ręce, wmasuj dokładnie w skórki i paznokcie i potrzymaj ile się da.
Mile widziane rękawiczki bawełniane np na całą noc - lub rękawiczki foliowe (takie jak np na stacjach benzynowych) na 30 minut.

Warianty rękawiczkowe

Rękawiczki bawełniane można założyć na całą noc. Zabezpieczają przed brudzeniem, utrzymując delikatnie wyższą temperaturę poprawiają wchłanianie się mieszanki.

Rękawiczki foliowe zapewniają szybsze wchłanianie kremu, ale ze względu na ograniczony dostęp powietrza niekoniecznie zostawiałabym je na noc. Zresztą nie ma potrzeby - po 30-40 minutach efekt jest bardzo dobry!

Krem + rękawiczki foliowe + rękawiczki bawełniane i 30-40 minut - przepis na kurację supernawilżającą. Ratuję w ten sposób dłonie po domowych porządkach.

Beauty gloves - wersja SPA dla dłoni by Anthea Turner ("Perfekcyjna Pani Domu"). Nakremuj dłonie, nałóż bawełniane rękawiczki a na to... gumowe rękawice do sprzątania! Ty zmywasz i szorujesz - a dłonie pięknieją :)

Koleżanka używa wariantu z rękawiczkami foliowymi i okiełznała suche skórki :)


Odżywka proteinowa do suchych i łamliwych paznokci

Tę zrobiłam dla siebie.
Po zakończeniu akcji żelatynowej paznokcie powoli i nieubłaganie wróciły do swojej marności... Ale biorąc pod uwagę świetne działanie na nie żelatyny wewnętrznie - zaaplikowałam ją zewnętrznie w postaci Kolagenu i Elastyny (ZSK).

Opakowanie
  • buteleczka po odżywce Wibo. Jest najlepsza!
Składniki
  • olej rycynowy - 5 ml
  • elastyna i kolagen (ZSK) - 5 kropli
  • hydrolizowana keratyna  (ZSK) - 3 krople
  • Ekstrakt z Argininą, Karnityną i Kofeiną (ZSK) - 3 krople
Sposób użycia
Przed użyciem wstrząsnąć.
Olejkiem smarować paznokcie i skórki 1-2 razy dziennie, następnie wetrzeć.
Dobrze byłoby w ciągu dnia wcierać w dłonie nawilżający krem, bo kuracja sama w sobie może wysuszać płytkę.

Można też wcierać w dłonie i paznokcie masło shea, co czynię testując masełka ze sklepu Blisko Natury :)

~ ~ ~
Czy Wam początek ogrzewania daje się we znaki?

Jesienna
Czarownicująca

32 komentarze:

  1. Jeszcze nie, ale może dlatego, że jeszcze nie odkręciłam kaloryferów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mimo, że bez kremu do rąk czuję się okropnie(za suche dłonie) to... Przez dłuuugi czas nie potrafiłam nadać kształtu paznokciom... I dalej nie radzę sobie z dbaniem o ich otoczenie, skórki itd...
    Może pokontynuujesz temat? ;3
    Spa jest ciekawe *-*
    Drugie... Odżywka na szczęście mi starcza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuję po kąpieli.
      Dziękuję :3

      Usuń
    2. Gilgotki - dziękuję :)

      Hidoi - w takie wilgotne dłonie koniecznie wmasuj tłusty krem

      Mi się nie udało nigdy zrezygnować z cążek - pytanie, czy zapominam i zaniedbuję czy taka moja atopowa uroda?

      Usuń
  3. Mi trochę daje się we znaki jeśli chodzi o buzię. włosy jeszcze nie cierpią :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj daje- muszę ponownie nauczyć się, aby nosić ze sobą krem do rąk. No i pewnie poczuję jeszcze bardziej, gdy przyjdzie rachunek za gaz...

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Ci za ten wpis! Od dwóch tygodni bezskutecznie zmagam się z przesuszoną skórą dłoni :( Wszystkiemu winna jesień i nadchodząca zima.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie już zaczął się sezon na suszę na rękach. Czas chyba urządzić im takie SPA.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne receptury.
    Chyba wrócę do kręcenia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. może to śmieszne co napiszę, ale muszę taką maseczkę na suche dłonie i skórki zaaplikować mojemu chłopakowi
    pracuje ostatnio nad łazienką, układa kafle itd i niestety jego dłonie potrzebują natychmiastowej regeneracji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic śmiesznego :)
      Ja tacie aplikuję kuracje na dłonie jak tylko pamiętam :) krem mocznikowy powstał specjalnie na taty dłonie

      Usuń
  9. Bardzo przydatny post, maseczka na suche dłonie przyda mi się.
    Co do kremów do rąk zapraszam na recenzję mojego ulubieńca http://lil-shiis-kawaii-things.blogspot.com/2012/10/avon-dry-skin-sos-hand-cream.html ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Moim paznokciom bardzo przydałoby się wzmocnienie,szkoda że nie mam półproduktów. Ogrzewanie niestety daje mi się we znaki,wszechobecna suchość zapanowała :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Półprodukty nie są potrzebne, to co najlepsze kupisz w aptece :) rycyna, witamina A+E z kapsułki

      Usuń
  11. Ogrzewanie daje już czadu i dłonie reagują bardzo szybko... nawet pieczeniem, ach jak ja tego nie lubię :/

    OdpowiedzUsuń
  12. Spanie w rękawiczkach czy skarpetkach na krem przynosi u mnie bardzo mocne efekty, jednak dostaje szału jak mam w tym spać :P dlatego staram się kiedy mogę stosować to w ciągu dnia, choć nie wiedziałam, żeby ze względu na skrócony czas działania zamienić bawełniane na foliowe rękawiczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wersji półgodzinnych jest jeszcze lepsza opcja: krem, na to foliowa rękawiczka i na to jeszcze bawełniane :)
      Nie trzymałabym tego dłużej niż odcinek serialu (40 min) bo skóra kiepsko się czuje w folii, a ciepełko sprawia, że krem / kuracja lepiej się wchłania
      Aż uzupełnię posta o kilka informacji :)

      Usuń
  13. Ja mam już suche łapki ;/ a paznokcie pękają jeden za drugim.. w wakacje miałam paznokcie prawie 2 cm (z płytką) i były twarde, mocne, zdrowe, a na nich tylko jedna warstwa odżywki i jakiegoś lakieru od czasu do czasu. A teraz ? Paznokcie krótkie.. (ok. 2-3mm) dziś spiłowane. W szkole złamały mi się dziś 2. o.O Nie wiem czy to pech czy taka kolej rzeczy, ale jestem mega zła..
    powracam do odżywki :)
    w rossmanie jest taki jeden pomarańczowy fajny krem w tubce o zapachu melona, z gliceryną. Jest świetny, muszę go kupić. Wam również polecam :) A kosztuje nie więcej jak 4-5zł..

    OdpowiedzUsuń
  14. Daje, oj daje, mam przesuszoną skórę na twarzy, już zaczyna swędzić.
    Muszę też co zrobić z moimi rozdwajającymi się pazurkami.

    OdpowiedzUsuń
  15. UWAGA!
    Zrobiłam dopisek o rękawiczkach :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tez ulepszam tą podstawowa wersję :)
    Zazwyczaj daje : rem do rak , olejek rycynowy i masło shea + gliceryna:)

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja robię największą prościznę świata: peeling cukrowy (cukier+oliwa z oliwek); oliwę z oliwek podgrzać i wylać na talerz/miseczkę tak, żeby dało się zanurzyć dłonie, dodać do niej po 10 kropli wit. A i E albo zawartość 2 kapsułek Capivitu A+E, moczyć w mieszance dłonie przez 10 min. Przemasować dłonie, włożyć foliowe rękawiczki/zawinąć w folię kuchenną i na to nałożyć rękawiczki frotte bądź podgrzany ręcznik na 20 min. Potem wszystko zmyć i nasmarować kremem. Taką "kuracją" uratowałam popękaną do krwi skórę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna, skuteczna i znana od LAT kuracja :)
      Ja to jednak wolę namieszać po swojemu ;)

      Usuń
    2. A ja chętnie spróbuję Twoich przepisów. A nuż sprawdzą się jeszcze lepiej! :)

      Usuń
  18. Wiedźmo! "Czytam Cie" już od dawna i wiem, że masz bardzo dużą wiedzę, dlatego chciałabym się do Ciebie zgłosić z prośbą o pomoc. Czy zechciałabyś zamieścić wpis o łagodzeniu i zapobieganiu podrażnieniom po goleniu? Myślę, że jest to problem wielu dziewczyn, bo przekopując internet w poszukiwaniu jakiś porad pielęgnacyjnych głównie znajduję tylko prośby zrozpaczonych i bezradnych dziewczyn, a niewiele wskazówek. Zebrałam je wszystkie do kupy i wygląda to tak: delikatne golenie maszynką (jeśli jest jednorazowa to ma być faktycznie jeden raz użyta.. ale to nic nowego), częste peelingi, mydło antybakteryjne zaraz po goleniu i częste nawilżanie lanoliną i d-pantenolem. Przyznam, że troszkę to pomaga, ale nie za wiele, przy tak ostrych podrażnieniach, jak zaczerwienienia, krostki i krwawe ranki. Byłabym bardzo wdzięczna, gdybyś zechciała podjąć się tego tematu i podzieliła swoją wiedzą, bo już naprawdę nie wiem co mam robić i bardzo cierpię, nie tylko z powodu bólu fizycznego jaki pojawia się przy takim problemie, ale również dlatego, że po prostu nie mogę nigdy pokazać swoich nóżek ani paszek, a do tego odczuwam dyskomfort. Jeszcze raz bardzo Cie proszę!

    Co do Twojego wpisu, to znowu "muszę" złożyć zamówienie na zsk :D Świetne przepisy! Jestem maniaczką dłoni i paznokci i namiętnie poszukują nowych sposobów na ich pielęgnowanie, a Twoje biją wszystkie inne na głowę. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  19. Krem do rąk mam zawsze pod ręką - tubka w torebce, w kuchni 2, w łazience przy umywalce lekki krem, w szafce kilka cięższych, przy szafce nocnej kolejna tubka + olej (na noc lubię się tłuścić). Dodatkowo paznokcie i skórki smaruję mazidłem na bazie masła shea, oleju kokosowego i wosku pszczelego. Dzięki temu moje skórki przy paznokciach wyglądają całkiem dobrze.
    Skórę ciała mam suchą (teraz, w sezonie grzewczym, bardzo suchą), ale stosuję do całego ciała krem z mocznikiem Bandi/Oriflame i jest w miarę ok.
    Może masz jakiś pomysł na krem do pięt? Skóra tam jest wybitnie sucha i nie radzę sobie z ich pielęgnacją. Codziennie wmasowuję krem, na noc krem z mocznikiem + na to olej. Może potrzebuję wyższego stężenia mocznika?

    OdpowiedzUsuń
  20. rękawiczki bawełniane białe można kupić w sklepie BHP:D wychodzą najtaniej, mój TŻ śmiał się ze mnie jak prałam cały sznurek rękawiczek (śmierdzą plastikiem -ale bawełna to bawełna, nie? i sprzedają tylko w paczkach) a teraz sam w nich śpi:P

    OdpowiedzUsuń
  21. Zostałaś wyróżniona u mnie na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  22. New nails wystarczy, ich odżywka, kilka tygodni i powinno być lepiej. Paznokcie wymagają odpowiedniej pielęgnacji, bo jedynie w ten sposób można faktycznie uzyskać efekt. W zasadzie wystarczy chcieć, angażować się, wtedy będziecie miały to, czego chcecie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja zazwyczaj smarowała dłonie tylko kremem, ale odkąd zaczęłam nakładać rękawiczki to moje dłonie są dużo milsze w dotyku :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku i Czytelniczko! Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią i włączysz się do dyskusji.

Lawina spamu zmusiła mnie do blokady możliwości komentowania anonimom - mimo wszystko zachęcam Was gorąco i czekam na komentarze!