Wiedzma bloguje (Czarownicująca): Włosomaniaczka na wakacjach :)

piątek, 20 lipca 2012

Włosomaniaczka na wakacjach :)

Niejako w odpowiedzi na wpis Anwen o tym samym tytule :)

Co pakuje do swojej kosmetyczki Wiedźma na wyjazd?
Podobnie jak Anwen - same kosmetyki wielofunkcyjne!

Zazwyczaj wyjeżdżam na krótkie wypady związane z zawodami tanecznymi, więc o ile kosmetyków pielęgnacyjnych mam tyle co nic, tak pół walizy to kolorówka ;)

Ale nie o tym.

Słówkiem przypomnienia - włosy niskoporowate, o ile są w dobrym stanie - nie są wymagające i kilka dni pielęgnacyjnego luzu nie zrobi im krzywdy :)
Poniższy zestaw sprawdza się u mnie, ale nie mogę nikomu zagwarantować, że też tak będzie u wszystkich.

Myjadło - do włosów, twarzy i wszystkiego:
  • olejek myjący Isana DuschOel - rewelacja!
  • bądź szampon dziecięcy bez SLS, typu Babydream (w ramach akcji Denko)

Odżywka - szybka prosta i myjąca - do łagodzenia potencjalnych podrażnień również:
  • maska Bingo shea i pięć alg oczywiście :)

W roli odżywki b/s i stylizatora i kremu do rąk:
  • krem do rąk z Biedronki Bebeauty Hand Ekspert!v krem z masłem shea
Krem ten jest treściwy i jednocześnie stanowi pewną ochronę przed słońcem.

Olejek - do nasmarowania skalpu, ew. naolejowania włosów przed myciem, i do demakijażu, poza tym do ciała:
  • oliwki Babydream (dopóki je miałam)
  • mieszanka olejowa słonecznik + kokos
Trik - włosy można naolejować i uczesać w supełek na czubku głowy: nie widać tłustości oleju i jednocześnie olej trzyma włosy gładko.

Stylizator
  • żel aloesowy!!
Bardzo ważny! Jako wcierka w skalp po myciu (szampon to jednak za wiele ale po długiej podróży włosy trzeba doczyścić...) i jako stylizator. Dodatkowo w dniu występów - nakładam na wilgotne włosy żel i pozwalam mu zaschnąć w "sucharki" - dopiero z takich udaje mi się upiąc jakąkolwiek fryzurę (mam potężne uczulenie na środki stylizujące).

Zamiast suszarki
  • fen z odkręcaną "szczotką" ale raczej do lekkiego podgrzania włosów niż suszenia
  • koniecznie osobny ręcznik do odsączania włosów

Co jeszcze? Jestem złym człowiekiem, nie używam filtrów na włosy. Lubię, jak mi jaśnieją od słońca (ale ja sobie mogę na to pozwolić, moje włosy są bardzo bardzo mocne).

Z tego zestawu da się zrobić praktycznie wszystko. Złagodzić szampon żelem, wzbogacić maskę olejkiem, zmiękczyć skórki przy paznokciach do manicure, ukoić żelem zmęczone stopy...

Wszystko, co się da, przelewam do małych opakowań lub chomikuję próbki na wypadek wyjazdu.

...Więc czy ta kosmetyczka zakręconych jest faktycznie taka ciężka? :)


Pozdrawiam


Wiedźma

26 komentarzy:

  1. a skąd ;) wcale nie ciężka :))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jest ciężka - sporo dziewczyn ładuje pewnie do niej lakiery do włosów, suszarki i inne prostownice. Twoja jest bardzo funkcjonalna. Mam przy okazji małą prośbę - czy mogłabyś rozważyć napisanie posta o puszeniu włosów - przyczyny, częste błędy, jak sobie radzić z problemem, czego absolutnie nie robić? Byłabym Ci bardzo wdzięczna. Wypracowałam już swoje małe patenty (sok z aloesu, olejowanie skalpu i włosów u nasady), ale nadal szukam św.Grala:) Byłabym bardzo wdzięczna, gdyby taki post kiedyś u Ciebie się pojawił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo :) także proszę o taki post, jeśli byłaby możliwość :D

      Usuń
    2. Dobrze :) zbieram się i tak od jakiegoś czasu

      Usuń
    3. O suszarce - biorę fena z odkręcaną "szczotką" ale raczej do lekkiego podgrzania włosów niż suszenia.
      Za to koniecznie osobny ręcznik do odsączania włosów. Pozwolicie, że dodam to we wpisie :)

      Usuń
    4. Co to jest fen?

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Tak, nie chcę wiedzieć co robi ten składnik ;]
      Nie używam tego olejku na codzień. Tylko na wyjazdy; jest najłagodniejszym myjadłem z SLS jaki istnieje

      Usuń
    2. tak czy siak się odezwę ;D BHT (butylohydroksytoluen) i BHA (butylohydroksyanizol) to pochodne ropy nafotwej, zakazane w niektórych krajach. Są przeciwutleniaczami i konserwantami. W dużych dawkach potencjalnie mogą powodować pokrzywkę, senność, astma, agresywne zachowanie i wiele wiele innych, ale przede wszystkim BHA może wpływać na wątrobę, nerki, tarczycę, żołądek, płodność, jest kancerogenny oraz teratogenny. Przepraszam za uświadomienie, którego nie chciałaś, ale myślę, że jednak lepiej wiedzieć ;D Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    3. Eh wiem że lepiej wiedzieć...
      Dlaczego nie ma kosmetyków idealnie niegroźnych? WHYYYYYYYYYYYYY? ;(
      znacz - są :) moje :P

      Usuń
    4. no właśnie, lepiej samej sobie coś ukręcić ;)

      Usuń
    5. Ciągle brakuje mi myjadła. Niestety

      Usuń
  4. uwielbiam minimalizm i wielofunkcyjność ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze przemyślany zestawik :) Ja wyjeżdżam tylko na weekend więc wystarczy mi szampon+odżywka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. kurcze ja tez lubie jak mi wlosy jasnieja.... ;-) grzesznica ze mnie


    a masz jakas rade na zabezpieczenie wlosow w basenie? w wakacje wiecej plywam a pod czepek woda sie wciaz dostaje, poza tym kok z wlosow sciaga mi czepek z glowy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na koka nic nie poradzę :) nie basenuję się więc tylko powtórzę za zakręconymi poradnikami:
      przed wejściem do wody nasycić włosy wodą z kranu / prysznica, na to nałożyć no odżywkę / olej - włosy nawodnione nie będą pić wody z chlorem, tłuszczyk dodatkowo zapobiegnie wnikaniu
      potem oczywiście umyć i jeszcze raz odżywka

      Usuń
    2. chlor nie wyplucze w chwile tego oleju z wlosow?

      Usuń
    3. raczej nie :) pokaz mi olej zmywalny wodą ;)

      Usuń
  7. Na pewno skorzystam z tego postu przy jakimś wyjeździe ;).

    OdpowiedzUsuń
  8. moja odzywka na wyjazd zasze jest alterra granat i nigdy mnie nie zawiodła:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wychodzi tych kosmetyków tak dużo,zwłaszcza jeśli zabiera się na wyjazd rzeczy typu żel uniwersalny BD i trochę ulubionego oleju :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mogłabyś coś więcej napisać o tym żelu aloesowym? Jestem zaciekawiona :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zabieram ze sobą swoje ulubione kosmetyki Pilomax tylko w mini produktach. fajne czasy nastały,że jest taka mozliwość niby nic a jednak.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku i Czytelniczko! Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią i włączysz się do dyskusji.

Lawina spamu zmusiła mnie do blokady możliwości komentowania anonimom - mimo wszystko zachęcam Was gorąco i czekam na komentarze!