Wiedzma bloguje (Czarownicująca): Nieinwazyjne metody prostowania fal i rozluźniania skrętu loków

środa, 27 czerwca 2012

Nieinwazyjne metody prostowania fal i rozluźniania skrętu loków

Znowu mój wpis, który jest poprawioną przeklejką z wizażu.

Źródło

Nie żeby mi strasznie zależało - uwielbiam mój skręt pierdzielnikowaty. Ale czasem trzeba inaczej!

Każde fale mają taki okres, że nie chcą się kręcić i mimo wszelkich starań kręcić się nie będą. W przypływie bezradności chwytamy za szczotkę... i otrzymujemy to, z czym borykałyśmy się całe wcześniejsze życie - krzywe COŚ.
Wiadomo też, że osoby obdarzone prze naturę skrętem baranka chciałyby czasem luźnych pukli lub fal.
Doświadczenie gazetowe podpowiada: szczotka lub prostownica. WRONG. Będzie krzywość i puch.

Co zatem możemy zrobić, żeby nasze włosy były bardziej proste i też wyglądały pięknie? Ano pomóc im się wyprostować, dbając o nie jednocześnie, aby - kiedy ponowie postanowią się pofalować - nadal były zdrowe i w pełni sił

Nieinwazyjne metody prostowania fal i rozluźniania skrętu loków
  • Odpowiednie oleje
Często się słyszy, że oliwa prostuje włosy. U mnie taki efekt daje dodatek masła shea w masce - włosy są nawilżone i dociążone a przez to skręt luźniejszy.
Wyjaśnienie:
Działanie prostujące będą mieć oleje o większych cząsteczkach, tzn masła nasycone (shea, kakaowe), oleje z kwasami nasyconymi (arganowy, ryżowy, babobabowy), oleje z kwasami długołańcuchowymi (abisyński, brokułowy,medowfoam), lanolina.
Dla niektórych większe cząsteczki to już te w oliwie (oleinowy) czy oleju lnianym (ALA).
Przewodnik po kwasach tłuszczowych
Podział olejów ze względu na przeważające kwasy tłuszczowe
Oleje - podział

  • Proteiny
Inne dodatki też tak mogą, no u jednej dodatek mleka do maski będzie działał prostująco (u innej już niekoniecznie).
Wyjaśnienie:
Działanie wygładzające będą mieć proteiny o większych cząsteczkach, czyli te w domowych kuracjach - np w żelatynie, jogurcie, jajku, piwie, ziołach.
Dla niektórych większe cząsteczki to już te hydrolizowane - np białka pszenicy, jedwabiu, dyskusyjna keratyna.
Proteiny w liczbach
Skąd wziąć proteiny
Proteiny w pielęgnacji

  • Skrobia
Dodatek skrobi do maski wygładza włosy. Działa zarówno w postaci surowej (mąka) jak i ugotowanej (krochmal). Skrobia może być dowolna: ziemniaczana, ryżowa, owsiana, kukurydziana.
Makaronowa pielęgnacja
Niedziela dla włosów - mąka ziemniaczana
Niedziela dla włosów - krochmal


  • Płukanki ziołowe
Bez pudła działa płukanka z szałwii ale jest raczej do włosów ciemnych. U mnie ładnie wygładziła włosy płukanka z lipy. Niestety większość naparów ziołowych wysusza włosy i czasem trzeba będzie się im zrekompensować.
(Zioła niewysuszające: lipa, skrzyp, len/siemię lniane, prawoślaz).
Zrekompensować się możemy dodatkiem odrobiny tłuszczu (siemię lniane, sezam, kropla oleju) i kwaśnym pH.
Wyjaśnienie:
Płukanki ziołowe to też kuracje proteinowe - należy zrównoważyć je emolientami, np. olejową odżywką.
The Natural Haven Bloom - Science of tea rinses


*Wszystkie powyższe metody mogą mieć skutek uboczny w postaci... poprawy skrętu Co zadziała prostująco na jednych włosach może skręcać drugie. Wiadomo - INDYWIDUALNIE


  • Zamiast plunkingu zwykły turban
Potrzymany dłużej, czyli np tyle co plunking (kilka - kilkanaście minut), utrwali włosy w pozycji naciągniętej.

  • Suszenie wzdłuż włosa w kierunku końcówek
Samo suszenie nie jest może formą dbania o włosy, ale tak jak przy suszeniu dyfuzorem, uważam że lepiej robić to tak, żeby nie szkodzić włosom, niż jakkolwiek.
Kierunek nawiewu wygładzi łuski. Na koniec powiać chłodem aby domknąć łuski i utrwalić kształt.

  • Przykładowa płukanka prostująca Miss Transept:
Efekt taki że jestem prosta Ale błyszczą cudownie, kolor też pogłębiło ciut. Do tego nareszcie się nie tłuszczą jak zwykle
Dałam łyżeczkę lnu, 2 łyżki kory dębu, garśc liści pokrzywy, 2 torebki skrzypu i łychę sezamu. Gotowałam jakieś 20 min, po czym przecedziłam. A, dodałam do tego łyżkę octu jabłkowego przed użyciem.


  • Ze świata
Obejrzyjcie jeszcze te filmiki :)

3 ways to straighten you hair without using heat TUTORIAL!
by MariamMonroe




OPRÓCZ CZESANIA MOKRYCH WŁOSÓW!!
...ciężko zarzucić coś tym metodom oprócz pozbywania się skrętu, nieprawdaż?


Czy Wy macie jakieś swoje sposoby prostowania bezpieczne dla włosów?
Będę edytować ten wpis w miarę pojawiania się Waszych sugestii :)

Nadal falowana :P Wiedźma

30 komentarzy:

  1. Post super dla mnie, będę próbować na sobie tych metod. Ja to chyba maila do Ciebie w sprawie moich włosów napiszę, jeśli mogę? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. widzę że post stworzony dla mnie:D dziękuję:) czy szałwia ma potencjał wysuszacza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieduży. Ale wszystkie zioła jakiś tam mają, co się może ujawnić od razu albo dopiero po czasie.
      Koleżanka ma widzi nawet różnicę między melisą a rumiankiem a ja trawię tylko te wymienione

      Usuń
    2. Tzn chciałam powiedzieć - próbuj :D Nie sądzę żeby zaszkodziła bardziej niż jakiekolwiek zioła

      Usuń
    3. myślisz, że torebki szałwi będą ok? Nie widziałam jeszcze liści...

      Usuń
    4. ja mam liście szałwii w domu, ale skąd one tutaj - nikt nie wie ;) nie przesusza zbytnio w płukankach (:

      Usuń
  3. mi proste nie pasują, więc nie muszę tych metod stosować ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. szkoda, że falowane czy kręcone włosy miewają swoje humory i nigdy nie można przewidzieć jak się zachowają. gdy mam ochotę na proste- one wręcz przeciwnie, pięknie wtedy falują. ahh, co zrobić, taki już mój los : )

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja dziś naruszyłam nietykalność moich "fal" szczotką a z uzyskanego siana zaplotłam warkocz. Teraz czuję się podle.
    Tylko dlaczego moje włosy się uparły żeby zbijać się w drobne strączki powyginane w różne strony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No patrz, ja swoje specjalnie zbijam w grupy.

      Usuń
    2. Wiesz, to nawet jest fajne ale tylko do pewnej granicy. Chcę mieć puszyste włosy, nie strączki =)

      Usuń
  6. swietny wpis, będę próbowac :) szczególnie tej płukanki prostującej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne rady ;) Ja zauważyłam że arganowy działa na moje włosy prostująco z tym że ja nie mam loków czy fal tylko takie byle jakie skręty w niektórych miejscach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Byle jakie skręty w niektórych miejscach" to właśnie fale :P
      U mnie chyba tak działa argan - kilka kropli na suche i kolagen+elastyna kilka kropli na suche. Ale nie lubię się w niepokręconych.
      Wczoraj musiałam się ulizać do pracy - potem były jakby proste czyli masakrycznie krzywe ;) fuj

      Usuń
  8. A ja dalej bede prostowac ;P :P prosciej, szybciej :P

    OdpowiedzUsuń
  9. A mi oliwa skręca kłaki jeszcze bardziej :D Teraz chcę loczków na moich włosach,ale odmiana czasem się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moim włosom skrobia i masło shea poprawiają skręt, ale taki efekt uboczny jest u mnie mile widziany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest - nigdy nic nie wiadomo, ale tych metod warto spróbować, gdyż nie szkodzą :)

      Usuń
  11. Mój sprawdzony sposób na proste włosy? Użycie odżywki amodimethicone. Jak po prostownicy :D Podobnie działają tez cięższe, jak dimethiconol.

    Robię to tak, że po właściwej pielęgnacji nakładam na 2-3 minutki silikonową maskę lub odzywkę. Nie daję bs. I voila. Włosy prościutkie.

    Ciekawy artykuł :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim silikon w niczym nie przeszkadza :) Obawiam się że największy wpływ ma pogoda :P

      Usuń
  12. Całe życie byłam przekonana, że mam idealnie proste włosy. Czesałam je szczotką, na mokro.
    Minęły ze 3-4 miechy pielęgnacji (nadal wybitnie wysokoporowate kłaki), pozostawione same sobie po myciu i mam coś takiego:
    http://img100.imageshack.us/img100/5807/clipboard01yx.jpg
    http://img832.imageshack.us/img832/3585/imag0316d.jpg
    Czyżby fale? Zapuszczam z asymetrycznej fryzurki więc jak mam z jednej strony dłuższe włosy, wygląda to komicznie :P Uczesane szczotką się rozprostowują..
    KRZYWE COŚ ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze wiedzieć, że to coś dziwnego na głowie to fale :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny wpis:) Bardzo ciekawy metod:)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku i Czytelniczko! Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią i włączysz się do dyskusji.

Lawina spamu zmusiła mnie do blokady możliwości komentowania anonimom - mimo wszystko zachęcam Was gorąco i czekam na komentarze!