Wiedzma bloguje (Czarownicująca): Suplementy - Calcium Pantethonicum

wtorek, 17 kwietnia 2012

Suplementy - Calcium Pantethonicum

Na koniec wywodu o suplementach - jako że nie wyprę się - biorę :)
Biorę magnez, witaminy B complex, dorywczo witaminę C czy rutinoscorbin (nie na przeziębienie a na pękające naczynka).
Popijam łyżkę oleju jak sobie przypomnę. Po oleju lepiej przyjmuje mi się poranna kawa :)

Z kuracji witaminowych - w styczniu i lutym skusiłam się na modny w tej chwili w blogosferze Calcium Pantothenicum - odkryty i wypromowany przez Anię z bloga Ania Maluje (poprawcie mnie jeśli się mylę?).


CALCIUM PANTOTHENICUM

Źródło: http://www.e-medest.pl



Calcium pantethonicum, Pantetonian wapnia, zwany dalej CP to jeden ze składników witaminy B5. Jeno wyizolowany i hasający luzem.

Wg informacji ze strony przychodnia.pl:
Zapobiegawczo i leczniczo w stanach alergicznych, w chorobach skóry, włosów, paznokci. W zakaźnym zapaleniu wątroby, w półpaścu, oparzeniach, w owrzodzeniu podudzi, w okulistyce przy uszkodzeniu lub owrzodzeniu rogówki. W nieżycie nosa.
Ułatwia regenerację skóry i nabłonków, wpływa na wzrost włosów i paznokci, ma także działanie przeciwzapalne.
Ale też:
Kwas pantotenowy zaliczany jest do grupy witamin B. Jego znaczenie dla organizmu nie jest ostatecznie wyjaśnione, chociaż jest zalecany w różnych chorobach skóry i błon śluzowych, a także w zaburzeniach przewodu pokarmowego.
Dawkowanie - dla dorosłego człowieka nawet do 600mg (czyli 6 tabletek) na dobę. Czas kuracji nieopisany. Pudełko zawiera 50 tabletek - zakładamy, że pudełko można bezpiecznie zużyć, a potem przerwa.

W blogosferze i na wizażu poznany jako skuteczny środek na porost włosów i paznokci.
Jako, że wiecznie zapuszczam włosy (a potem obcinam i znowu zapuszczam, albo zapuszczam po nieudanym eksperymencie z farbą - znamy to? ;) ) - zawsze chcę, żeby moje włosy rosły szybciej. Bo tak ;) Do tego paznokcie mam słabiutkie, kwestia genów, więc też niechby szybciej rosły. Skusiłam się na CP!


Najpierw pytania kontrolne :)

Stać mnie?
6zł / 50 tabletek. + benzyna :P
Znaczy - stać.

Czy go potrzebuję?
Stany alergiczne, choroby skóry, przeciwzapalne. Witaminy z grupy B.
Cała ja. Potrzebuję!


Czy mogę przerwać kurację w dowolnym momencie?
Mogę :)


Skutki uboczne?
Brak danych statystycznych na temat działań ubocznych, wiadomo jednak, że jednoczesne stosowanie leków z grupy barbituranów oraz antybiotyków może wywołać reakcje alergiczne.
Występują sporadycznie. W przypadkach nadwrażliwości mogą wystąpić reakcje alergiczne lub zaburzenia ze strony przewodu pokarmowego (nudności, biegunka).
Znaczy obserwować.
Do przeżycia.

Czego ja chcę od CP?
Przyspieszenia porostu włosów.
Wzmocnienia wiecznie słabych paznokci.
Żeby się zmianki lepiej goiły.
Wykonalne? Jak najbardziej!


Więc do dzieła :)

CP brałam w sumie około miesiąca, około lutego.
Nie całkiem regularnie - najpierw 2x1 dziennie, później musiałam odstawić wszystko z powodu problemów z żołądkiem, potem jedną dziennie. Zużyłam jeden cały listek - 25 tabletek.
Obecnie mam przerwę - zainwestowałam w fotoepilację, kuracja na porost byłaby strzelaniem samobója :P (pozdrawiam serdecznie kolegów, którzy to czytają :P )


PLUSY:
  • Najpierw zauważyłam, że muszę częściej obcinać paznokcie. Były lepsze - mniej snujących się brzegów, twardsze.
  • Obyło się bez niespodzianek pokarmowych, bez przedwiośnia na twarzy.
  • Brwi mi zgęstniały!
  • Mam wrażenie, że nawet podrosły mi rzęsy! Trudno potwierdzić, gdyż nie mierzyłam - ale miłe wrażenie, nieprawdaż? :)
  • Na koniec - włosy! TAK! Mam łączkę babyhair, a te co są przyspieszyły jak na drożdżach!

Z włosami to było całkiem zabawne. Tuż przed Bożym Narodzeniem byłam u fryzjerki i wyszłam strasznie niezadowolona - pani obcięła mi o dobre kilka cm za dużo!!!! Miały być same końce :(
Wyobraźcie sobie - w miesiąc zapomniałam o tym, że włosy były podcinane! Najpierw nie patrzyłam w lustro bo byłam wściekła ;] Potem nie było czasu - gorący okres w pracy, gorący okres w tańcu a w domu gorący dzieć 24h/d :)
Pięknego marcowego dnia nudziłam się i szukałam zdjęć do porównania na zakręcony wizaż. I kopara mnie opadła :)
Popatrzcie same! Ile urosły w równo dwa miesiące!
Zdjęcia nie są piękne - jedyne jakie mam :) Wybaczcie mistrzyni fotoszopa :P

Fot.1 - 24.12.2011
Fot.2 - 26.02.2012


MINUSY ;]
  • Przyspieszyły WSZYSTKIE włosy ;] RÓWNIEŻ a może zwłaszcza - te których się nie chce ;]
  • Wysyp niestety zaistniał, choć nie na twarzy. Słynne oczyszczanie się skóry. Paskudne bolesne kratery. Nadal nie chcą przejść, mimo że mamy kwiecień?


Reasumując

Czy jestem zadowolona? TAK :)
Czy powtórzę? NIE WIEM. Pudełko raczej wykończę, ale co dalej?
Ogólnie staram się odejść od kuracji wewnętrznych. Kuracje stosowane zewnętrznie będą może mniej skuteczne, ale będą też miały mniej skutków ubocznych, nieprawdaż?

Pewnie zapoluję na CP w maści - szukając zdjęcia natrafiłam na takie cudo w jednej z aptek internetowych :) Niestety nie ma na DOZie tej maści.

Tyle o witaminkach!
Od dzisiaj z powrotem wiedźmio - olejowo, ziołowo i przemądrzało ;)
W.

15 komentarzy:

  1. Wow,to może jednak wrócę do niego bo też obcięto mnie za krótko:( ale raz brałam i nie widziałam efektów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może witaminka była potrzebna gdzie indziej? :) Może za mała dawka? Ania, autorka zamieszania brała najpierw chyba ze 2x2 dziennie

      Usuń
  2. Zamówiłam kilka dni temu opakowanie na próbę, jestem ciekawa jak się spisze, o efektach chyba też coś skrobnę u siebie, jeśli takowe będą:D

    OdpowiedzUsuń
  3. może i ja z czasem spróbuję, ale póki co biorę inne. Ale w sumie wolę żeby włosy nie rosły mi w jakimś zastraszającym tempie, bo nie po to wydaję pieniądze na fryzjera, żeby zaraz znów obcinać. A fanką długich kłaków nie jestem. Oczywiście moich. U innych jak najbardziej. Mi nie dość, że nie pasują długie, to jeszcze czym dłuższe, tym słabsze i wypadają na potęgę :/ Zapuszczałam teraz z uporem maniaka na własny ślub. I co? Jutro idę na ostre cięcie. Poddałam się 4 miesiące przed weselem :) Ale jakby jakiś suplement chciał mi pomóc z wypadaniem, to ja bardzo chętnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. No zainteresowałeś mnie Wiedźmo:D czytałam u innych ale ta Twoja recenzja jakaś rzetelniejsza:D Chyba się skuszę:) Ciekawe czy podziała u mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślisz,że to są efekty CP po miesiącu stosowania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej tak. Nie stosuję kupnych wcierek - olejów używam od dawna i takiego efektu nie dawały - ani nie suplementuję nic co mogłoby mieć wpływ na porost. Po kuracji pokrzywą rok temu były efekty w postaci babyhair więc jestem podatna na taki skutek uboczny.
      Aha i ten... łydki nie kłamią ;)

      Usuń
  6. To Ci zazdroszczę. Ja biorę po 2 2Xdziennmie (opakowanie 1o już zjadłam) i żadnego efektu nie widzę:(

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie widzialam zadnych efektow po tych tabl :(
    pieknie ci lsnia wlosy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję :)
    Od kilku dni wróciłam i widzę paznokcie już ruszyły :D

    OdpowiedzUsuń
  9. ehem, gdzie te zdjęcia :( ???
    czy moge prosic o wgląd?? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziewczyny! W szale zachwytu nad suplementem (wiem ze jest swietny bo sama biore) nie zapominajmy o zdrowym rozsadku i moze zaczynajmy od malych dawek, tak aby nie dopuscic do ewentualnych skutkow ubocznych nadmiernego przyjmowania wapnia. Nie jestem ekspertem wiec jesli ktos ma wiedze medyczna/biochemiczna prosze mnie poprawic. Z tego co wiem, we krwi prawidlowy stosunek wapnia do magnezu to 2:1. Jezeli ten stosunek zostanie zaburzony, np nieprawilowa suplementacja, to organizm bedzie 'przesuwal' mineraly z innych partii ciala do krwi, aby utrzymac ich wlasciwy poziom. Tzn.mowiac prosto np jezeli dostarczymy za duzo wapnia to aby wyrowniac stezenie magnezu we krwi organizm w pierwszej kolejnosci skieruje go do krwi, a w drugiej kolejnosci do innych czesci ciala. Jezeli w pozywieniu nie bedzie wystarczajacej ilosci magnezu (chocby obiektywnie byloby go duzo) to bedziemy mieli objawy niedoboru magnezu, np takie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Magnez (zwracam uwage na np: lamanie paznokci i wypadanie wlosow) Czyli pamietajmy, ze natura nie lubi jakis gwaltownych akcji, za to bardzo ceni sobie rownowage...

    OdpowiedzUsuń
  11. to malutkie cudeńko!!!!!!!!!!!!! wlosy rosną jak na droźdźach,a miałam z tym ogromny problem.Marzyłam o pięknych długich włosach a one nigdy nie rosły,końcowki wiecznie się łamały .moźe przez 3 miesiące urosły 1cm.A teraz 3-4cm przez miesiąc .Pewnie nie każdy organizm tak samo reaguje ale ja dziękuję Bogu heh za te tabletki

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku i Czytelniczko! Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią i włączysz się do dyskusji.

Lawina spamu zmusiła mnie do blokady możliwości komentowania anonimom - mimo wszystko zachęcam Was gorąco i czekam na komentarze!