Wiedzma bloguje (Czarownicująca): Szybciutko i w międzyczasie ;)

sobota, 19 maja 2012

Szybciutko i w międzyczasie ;)

To są ulubione powiedzonka mego szefa :) I pewnie wszystkich szefów :D

W tym wpisie mam na myśli kręcenie kosmetyków na szybciutko i w międzyczasie :)
Takie proste a skuteczne sposoby, bez odmierzania i przygotowań :)

http://bakedbree.com


Szybki krem tłuścioch
  • część oleju słonecznikowego
  • część masła shea
Rozpuścić w mikrofali: 20s, wyjąć, pomieszać i znowu 20s aż do całkowitego rozpuszczenia.
Gotowe!
Na twarz i ciało. Koniecznie nakładać na wilgotną skórę!
Urocza konsystencja smalcu :P Ale bardzo go lubię :) Nie zapycha (mojej skóry)
Również jako serum wygładzające do włosów :)

Szybkie serum nawilżające z filtrami UV
Umyta mokra paszcza
  • kilka kropli oleju z pestek malin
  • kilka kropli kwasu hialuronowego ale może być i gliceryna
Wmasować. Gotowe!

Szybka kuracja do rąk
  • kilka kropli oleju
  • kilka kropli parafiny płynnej
  • kilka kropli gliceryny
Nałożyć na wilgotne dłonie. Najlepiej na noc, pod rękawiczki

Szybka kuracja nawilżająca - dla mnie na skalp
butelka z psikaczem 50-100ml
Po kilka kropli:
  • gliceryny
  • kwasu hialuronowego
  • pantenolu
  • protein jedwabiu
  • łagodzącego oleju (arganowy, migdałowy, awokado)
  • do pełna wody (np. demineralizowana; mineralna niegazowana - wedle uznania; ale nie kranówka)
Psikać skalp ile wlezie - szybko koi podrażnienia. Dobrze przechowuje się w torebce przez kilka dni.
Nadaje się też na twarz pod olej.
I na włoski choć trochę bardziej porowate niż moje :)

No to namieszałam ;)

Wiedźma

23 komentarze:

  1. wersja nr.1 mi się bardzo podoba:D muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobuje mnie się, na szybko, ale skutecznie :)
    I w międzyczasie działa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. szybka kuracja nawilżająca brzmi fajnie!
    wszystkiego po np. 5 kropli? czy więcej mniej?

    OdpowiedzUsuń
  4. Mogłabyś podać przybliżone ilości półproduktów w ostatnim przepisie? Postanowiłam wypróbować taką mieszankę na mój suchy skalp :)

    A jeśli chodzi o przepis z olejem i kwasem hialuronowym, to ja taką mieszankę nakładam zawsze rano i wieczorem na moją buźkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może być po 3-5 kropli te rzadkie, a gęste jedną dużą?
    W najgorszym przypadku będzie się lepić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za szybciutką odpowiedź:) przepis sprawdzę w najbliższym czasie tylko z żelem hialuronowym i olejem, bo pozostałych składników nie mam na razie na stanie;) dzisiaj po raz pierwszy użyłam emolium, emulsję na suchą skórę głowy i czuję wielkie 'wow', jednak aplikacja średnio mi odpowiada, więc liczę, że ta mgiełka również da radę:)

      Usuń
    2. co to za emulsja??? :)

      Usuń
    3. o taka: http://www.doz.pl/apteka/p22222-Emolium_emulsja_na_sucha_skore_glowy_100_ml

      mi przyniosła mega-ukojenie, skóra nawilżona i nie schodzi:) tylko aplikacja upierdliwa;)

      Usuń
    4. Cieszę się bardzo że pomaga :) To must have w mojej apteczce
      Szkoda że trudno dostępna (muszę zamawiać przez DOZ) i niezbyt tania ale warto

      Przyznam się, że to mój punkt odniesienia - jeśli coś znajduje się w tej emulsji - dla mnie znaczy, że jest bezpieczne i mogę użyć tego składnika wszędzie!

      Szkoda że butelkę ciężko wykorzystać ponownie ;)

      Usuń
    5. Faktycznie składowo bardzo fajna. Jutro wybieram się po nią do SuperPharm :) Obawiam się tylko aplikacji..

      Usuń
  6. nie wiedzialam ze kwasu hialuronowego mozna uzywac na skalp

    OdpowiedzUsuń
  7. musze proteiny jedwabiu i olej z pestek malin wpisac na liste do kupienia ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej z pestek jest w bardzo różnych cenach, więc się zorientuj najpierw. Na ZSK jest akurat dość drogi :(

      Usuń
  8. świetne i przede wszystkim szybkie przepisy, muszę skorzystać:) dodaję Cie do "obserwowanych" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kuracja do rąk - oo tak tego mi trzeba :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Czas zacząć próbować:)

    OdpowiedzUsuń
  11. super ;D wiem, co mi potrzebne. i mam czas, zeby sie pobawic.
    szkoda, ze zwolnilam sie z pracy tj nie mam kasy XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro czytać...
      Na szczęście da się dość tanio - w zeszłym roku byłam dobrą chwilę bez pracy i zaczynałam od gliceryny i tego co jest w domu. Kolejny powód, za który kocham te składniki :D

      Usuń
  12. serum z filtrem brzmi ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. otagowałam Cię: http://naturalnapielegnacja.blogspot.com/2012/05/misz-masz-organizacyjny-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaczęłam dzisiaj czytać twojego bloga, i dziekuję za takie fajne, szybkie przepisy:) Teraz wiem do czego wykorzystam np. masło shea:)
    Powiedz mi proszę, myślisz, że można by było dodać do gotowego już kremu do rąk półprodukty ( np. olej, kwas hialuronowy, gliceryna, keratyna) i ewentualnie dodać konserwantu, myślisz, że to przejdzie, czy mogę zepsuć krem?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małą porcję - kilka ml - można poprawiać do woli :)
      Poprawiane olejami nawet dobrze się trzyma, gliceryna i kw hial nie wiem, proteiny lubią się szybko psuć więc raczej dodaję kroplę do porcji na raz

      Usuń

Czytelniku i Czytelniczko! Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią i włączysz się do dyskusji.

Lawina spamu zmusiła mnie do blokady możliwości komentowania anonimom - mimo wszystko zachęcam Was gorąco i czekam na komentarze!