Wiedzma bloguje (Czarownicująca): Short news vol 7

poniedziałek, 9 grudnia 2013

Short news vol 7

No to sru!
#

Niestety Rossman namieszał w składach serii Babydream :(

Poniżej składy stare i nowe z zaznaczonymi przeze mnie największymi zmianami.


W żelu do mycia Kopf bis Fuss Waschgel zmienił się dominujący detergent z niejonowego Lauryl Glucoside na amfoteryczny Cocamidopropyl Betaine. Od tej pory nie będzie to już extrałagodne myjadło tylko średnie, CB jest w stanie zmyć popularne silikony. Wyżej w składzie pojawia się też wodorotlenek sodu, który może podrażniać skórę.
 

W kremie Wind und Wettercreme też nastąpiły podobne roszady. Bardziej wartościowy olej z awokado wylądował za mniej wartościowym olejem utwardzonym, wyżej na liście jest zagęszczająca (i niestety wysuszająco-podrażniająca) sól a jeszcze dalej wartościowe ekstrakty roślinne.

Ogólnie nowe składy nie są złe na tle innych propozycji kosmetycznych w podobnym przedziale cenowym, tylko niepokoi mnie, dlaczego obydwa produkty straciły pozytywną opinię Öko-Testu.

Rossmannie, zaskocz nas, nie zmieniaj składów reszty dobrych produktów!

#

Chyba większość z Was przegapiła rozdanie na Wiedźmim Facebooku? :))






Tyle na dziś!

Miłego tygodnia wszystkim życzę!

PS: Czy możecie polecić mi dobre buty na taką pogodę, jaką teraz mamy?
Niniejszym śmiercią naturalną odeszły moje ukochane skórzane oficerki...

post signature

40 komentarzy:

  1. Wiedźmo, czy polecasz tę piankę do włosów? Nie przesusza? Nie ukrywam, że mam problem z przyklapem, dawniej lubowałam się w mocno cieniowanych i uniesionych włosach, a teraz objętość szwankuje i się przymierzam do pianek. Ale szkoda mi włosów trochę :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam się na piankach absolutnie :) Spróbowałam dwa razy w życiu i wiem że to nie moje kosmetyki.

      Usuń
    2. Ech, zamiast tych wszystkich utrwalaczy przydałaby się czarodziejska różdżka...

      Usuń
    3. Albo małe piwo, ja się sobie strasznie podobam wtedy :P

      Co do pianki jeszcze - była kultowa wśród kręconych za delikatność.

      Usuń
    4. O widzisz, to jest trop, muszę się przejść do Rossmanna, tylko znowu będzie mi ochroniarz nad głową wisiał, jak będę "studiować" składy i na wizażu sprawdzać :D

      Ja się sobie podobam naprawdę dopiero po dwóch, niby nie piję, a głowa jakaś mocna.

      Usuń
    5. Ja zależy, czy piwo wypiję, czy wetrę sobie we włosy;p

      Usuń
  2. nie podobają mi się takie roszady :/

    OdpowiedzUsuń
  3. W składach chusteczek nawilżanych z BD też brzydko namieszali :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W chusteczkach? Wstydu nie mają!! :/

      Usuń
    2. Moze na kepsze? Raz je kupilam i byly suche... Baardzo slabo nawilzone. Wole ekstremalnie nikre cleanic-dzi (cos tam)
      :)

      Usuń
  4. O kurcze... Namieszali... A tak lubię ten Kopf bis Fuss Waschgel. Korzysta z niego moja siostra, która ma bardzo wrażliwą skórę... i co ja jej biedna teraz kupię do kąpieli... Zamiast poprawić, to pogorszyć tylko potrafią :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szampon BD ma na oko podobny skład jak swoja stara wersja.
      Też stracił znaczek Okotesta ale wiodącym detergentem jest LG i skład jest krótki. Myję się tym szamponem ostatnio i spisuje się.

      Usuń
  5. Szlag by to! Używałam żelu do kąpieli młodych. Uch, zawsze muszą cos zepsuć.
    PS> Ostatnią tubkę zielonego kremiku z biedry właśnie zaczęłam. A w tej piance się bardzo pozmieniało? (sama nie używam, ale kupuję koleżance po trwałej).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A się pozmieniało...
      http://kascysko.blogspot.com/2012/10/bye-bye-beautiful.html

      Usuń
  6. Straszna szkoda... Wydaje się, że skład jest teraz tańszy i to zabieg dla utrzymania ceny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...Gdy tymczasem wierni fani zapłacili by złotówkę więcej za stary skład :/

      Jeśli mają tendencję obniżającą jakość, jakie to musiały być rewelacyjne kosmetyki kiedy Ross zaczynał w Pl!! Szkoda, że nigdy nie wypróbuję :(

      Usuń
  7. Strata tej pozytywnej opinii tego testu to już znak, że składy poszły w złym kierunku. No szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na deszcze i chlape kup kalosze i zakolanowki. Sa taz taki "mini" kalosze, nie tozleca sie przy chlapie

    OdpowiedzUsuń
  9. Glany - na wszystkie 3 pory roku (poza latem rzecz jasna) i każdą pogodę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam poza latem - w lecie też się da :))

      Miałam i znosiłam kilka par na śmierć ale przestali produkować małe rozmiary :) Gdzieś na blogu jest nawet zdjęcie moich ostatnich glanów :P

      Usuń
    2. Glamy na zime...się nosiło:) i się odmrażało paluchy! Po wielu latach jestem ciepłolubem i wczoraj kupiłam sobie relaksy (kto wie o co chodzi, ten wie:)) można obejrzeć na stronie wojasa, który dystrybuuje nową wersję relaxów. Tak ciepłych i porządnych butów na zimę jeszcze nie miałam nigdy. Co do bd..wpis na czasie, bo właśnie mi się skończył. Muszę zerknąc dzisiaj w rosku co i jak.

      Usuń
  10. Szkoda Babydreama, poprzedni skład mi pasował.A co do butów to ja już drugą zimę zamierzam przechodzić w butach zimowych (nie kpię, serio) z Decathlonu. Inuity się zwą, wyglądają zimowo, ale grzeją i przetrwają wszelkie śniegi i kałuże :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Trochę się pogubiłam, na górze jest nowy skład, na dole stary? Sodium hydroxide widzę w starym składzie podkreślony na czerwono, w nowym nie, więc to chyba zmiana na lepsze jak go nie ma? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na górze stary na dole nowy. W nowym brzydale są wyżej

      Usuń
  12. Bardzo nie lubię, kiedy w dobrych kosmetykach w niskiej cenie zmieniane są składy...

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety zmiany w żelu do mycia odczuła najbardziej moja córa. Ma teraz bardzo podrażnioną, przesuszoną cerę. Znów muszę zacząć szukać czegoś, co jej będzie odpowiadało. No i po co był zmieniać, coś co jest dobre? Już więcej nie kupię z tej serii nic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powtarzam z innego komentarza:
      Szampon BD ma na oko podobny skład jak swoja stara wersja (i jest zbliżony do składu żelu BD).
      Też stracił znaczek Okotesta ale wiodącym detergentem jest LG i skład jest krótki. Myję się tym szamponem ostatnio (niestety starą wersją, nowa czeka w kolejce) i spisuje się.

      Usuń
  14. Miałam kupować właśnie żel, ale zrezygnuję! Dzięki za informacje ;) Jeśli chodzi o buty, to w niezbyt zimnych temperaturach sprawdzają się Huntery (moje poprzedniej zimy niestety zaczęły przemakać, myślę, że spore minusowe temp.spowodowały pękanie podeszwy) tudzież inne kalosze.
    Zimą najlepiej porządne skórzane buty zakupić, najlepiej polskiej firmy, na traperze ;) Ja takich jeszcze nie trafiłam niestety

    OdpowiedzUsuń
  15. Wiesz czy może namieszali też w składzie oliwki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W BDFM nie. Uwielbiałam żel do twarzy BD Kopf bis Fuss. Do tej pory nie mam jego zamiennika. Taki żelik, a naprawdę zwiększał nawilżenie mojej twarzy, bo jej nie przesuszał.

      Usuń
  16. Zle sie dzieje w Rossmannie :D

    OdpowiedzUsuń
  17. skład szamponu Babydream się nie zmienił. sprawdzałam

    OdpowiedzUsuń
  18. Cholerka, mogliby jakąś ankietę zrobić przed zmianą, a nie! ;) Wiedzieliby, czego konsumenci potrzebują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety ale to na tyle wielka firma, że nawet ankiety by mało dały. szkoda jedynie, że za cięcie kosztów zapłacimy my ;/

      Usuń
  19. Fuj. Nie lubię jak zmieniają składy... :/

    (coraz-mniej, mam nowy nick :)

    OdpowiedzUsuń
  20. O NIE! od stycznia zaczęłam nowe opakowanie żelu i teraz rozumiem skąd nagłe nawrót wysuszenia i podrażnienia na mojej skórze :/ i rozbabrane stany zapalne po goleniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi :(

      Ja dalej nie mogę wybaczyć Bingo za zmianę składu maski z shea... :c

      Usuń

Czytelniku i Czytelniczko! Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią i włączysz się do dyskusji.

Lawina spamu zmusiła mnie do blokady możliwości komentowania anonimom - mimo wszystko zachęcam Was gorąco i czekam na komentarze!