Wiedzma bloguje (Czarownicująca): Włoski o niskiej porowatości - zbiorczo

niedziela, 13 maja 2012

Włoski o niskiej porowatości - zbiorczo


Wasze pytania


Jakie oleje będą dobre dla włosów o niskiej porowatości?

Po pierwsze - lekkie oleje wnikające
  • olej kokosowy
  • olej palmowy
  • olej babassu
http://www.zrobsobiekrem.pl/pl/p/Olej-kokosowy-FRAKCJONOWANY/131



Wszystkie te oleje bardzo są podobne do kokoska - też bardzo lekkie i też zastygają w zimie a upłynniają w lecie i momentalnie topią się w kontakcie ze skórą.

Prawdopodobnie również masła - dotyczy raczej włosów grubszych:
  • masło shea
  • masło kokosowe
  • masło kakaowe
  • masło mango
http://www.zrobsobiekrem.pl/pl/p/Maslo-Kakaowe-ORGANICZNE/112


Jako, że masła są ciężkie w obróbce, warto zrobić sobie porcję masełka miękkiego, tzn delikatnie rozpuścić twarde masło i dodać np 20% oleju*, który wiemy, że służy naszym włosom -  kokosowy, migdałowy, słonecznikowy.
*Spokojnie można odwrócić proporcje :) maź będzie leciutka i od razu z olejem :D Również dobra jako krem do twarzy :P

Przechowujemy tak, jak delikatniejszy z olejów: jeśli wymaga lodówki to w lodówce, w innym przypadku wystarczy zacienione chodne miejsce. Niekoniecznie łazienkowa półka ;]

Nie ma reguły co do olejów z innych grup!

Wiedźmy włosy lubią oleje wielonienasycone ale nie wszystkie, np
  • słonecznikowy - w mieszankach np z shea
  • lniany
a winogronowego już nie lubią: fatalnie się zmywa a włosy są potem bardzo spuszone i gumowate

Ujawnione

Inne blogerki o włosach o niskiej porowatości!
Mam Was :) Tak myślałam, że jest nas więcej tylko nie wiedziałyśmy, że to to :)
Teraz możemy włosie usprawiedliwić: kłaki nie są wredne tylko naturalnie zdrowe :)

Podglądnijcie pielęgnację blogerek:

i wizażanek:
  • AjriszMarta ;)
  • Kascysko
  • Milena
  • Cjuban

Z Waszych komentarzy na temat porowatości włosów wynika dokładnie tak, jak się spodziewałam - niektóre znalazły dokładnie wszystkie odpowiedzi na swoje pytania, inne jeszcze bardziej nie wiedzą :)

Można spróbować "od tyłu" - czyli sprawdzić reakcję włosów na kurację adresowaną dla danego typu włosa.
Szukać :)
I znaleźć przyjemność w szukaniu, bo inaczej to nie ma sensu :)

Pozdrawiam :)

Wiedźma

Comming soon... Maseczka głęboko nawilżająca!

Zobacz również:
Włosy o wysokiej porowatości - zbiorczo

36 komentarzy:

  1. Ojej, w jakmiż to zacnym gronie się znalazłam ;)
    Niskoporowate blogosfery łączmy się :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet naskrobię posta o swoich niskoporowatych cieniasach, żeby być godną takiej rekomendacji :*

      Usuń
  2. ja właśnie jeszcze bardziej nie wiem i zastanawiam się od tygodnia, zatruwa mi to życie i sprawia, że spędzam samotne wieczory na rozmyślaniach... ;) jak moje włosy mogą tolerować kokos bardzo dobrze, a łatwo się moczyć i schnąć w półtorej godziny? długość do zapięcia stanika. Migdał i argan szału nie robią, zostaje do wypróbowania oliwa..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Migdał i argan mają niedużo KT omega-9 w porównaniu do takiego np z orzechów laskowych. Oliwa też nie ma ich przesadnie dużo

      Usuń
    2. czyli jaki olej byś mi polecała do spróbowania?.. pogubiłam się już w tym :) dzięki za odpowiedź!

      Usuń
    3. Jak tolerują kokosowy to nie widzę powodu żeby z niego rezygnować. Ale jak chcesz wypróbować nowy dla innych efektów to np. z orzechów laskowych, wloskich, lniany.
      Bardziej się różnią od migdałowego i arganowego niż oliwa. Chyba że chcesz oliwę do jedzenia to oczywiście nie ma przeciwwskazań ;] ale duża szansa że efekt będzie podobny jak po migd i arganowym

      Usuń
    4. oki, poszukam ich na zsk :) dzięki! :)

      Usuń
    5. Te to znajdziesz i w hipermarkecie :)
      Na ZSK - może olej z pestek śliwki?

      Usuń
  3. maseczka głęboko nawilżająca yey!!!!!!!! Jak najbardziej na tak:) dzięki Tobie moje życie stało się takie proste:D Szkoda że ze mnie takie 200% hetero:D bo inaczej to bym Cię porwała i ważyłabyś mi te Swoje wywary:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny rozpieszczacie mnie :D

      Usuń
    2. Bo liczę na to że cię przekabacę i dostane cosik handmade:D

      Usuń
    3. Ha a gdzie mieszkasz bo mi się ofiary do testów kończą :D

      Usuń
  4. No to jest masakra, jak się kupuje olej przez wszystkich absolutnie zachwalany, a tu na włosach kiszka. Teraz wiadomo dlaczego^^

    OdpowiedzUsuń
  5. dalej czuje sie zagubiona, ale ide poszukac masel do wlosow :P

    OdpowiedzUsuń
  6. :))) Jedno co mogę odradzić włosom NP to olej awokado, przynajmniej rafinowany - dwie próby skończyły się potwornym splątaniem włosów i potworną suszą i sianem. Koszmar.
    Z kolei KOCHAM olej arganowy. Włosy mięsiste, grube, lśniące, fantastiko.
    Oczywiście to tylko moje wrażenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki! miałam zamiar kupić awokado;p wydam na coś innego:)

      Usuń
    2. A ja lubię makademię :)

      Usuń
    3. A właśnie nigdy jej nie kładłam na włosy bo drażni mnie trochę ten zapach

      Usuń
    4. Też potwierdzam awokado, dla moich również nie jest dobry.

      Usuń
    5. równie potwierdzam, moje włosy po nim straszą ludzi ;c

      Usuń
  7. O dżizasie! Teraz to dopiero nie wiem nic!!! Zawsze uważałam że mam Najbardziej Beznadziejne Włosy Świata czyli zakładałam, że porowate dziadostwo... A teraz... Nie wiem co mam myśleć! Jak żyć? :D Plączą się jak skurczybyk, nie dadzą się zakręcić za nic, łatwo je przeciążyć... No żesz...

    OdpowiedzUsuń
  8. mam niskoporowe i cienkie włosy, które kochają masła wszelkiego rodzaju:) Czyli z masłami to też niekoniecznie tylko grubsze wersje:)

    OdpowiedzUsuń
  9. znaleźć przyjemność w szukaniu: święte słowa o każdej pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiedźmo, świetny post! Moje są z pewnością niskoporowate, śliskie, bardzo proste. Czasem nawet frotka zsuwa się z nich... No i niestety mają wszelkie cechy typu: dłuugie schnięcie, podatność na obciążenie i przejedzenie, nie masz szans na ich długotrwałą stylizację. Moja zasada to 'im mniej tym lepiej'.:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje też właśnie nie polubiły oleju z pestek winogron - podsuszył je i tyle. Na kokosowy reagują tak średnio, nie ma rewelacji, raczej go wcale nie piją. Za to oliwa z oliwek im bardziej posmakowała :)

    Martyna

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja zdurniałam, bo od kokosa mam puch, shea mi obciąża, awokado (nie rafinowany) jest zacny, ale na jeden dzień (dlaczego? bo myję włosy co dwa-trzy dni, a po awokado, nawet tylko na końcach, MUSZĘ umyć następnego dnia), ale włosy są gładkie, lśniące i mięsiste (ale do mycia, więc nie wiem, o co c'mon).
    Spróbuję teraz arbuza albo brzoskwinię (Jezusie, ale ja tak nie lubię rafinowanych, że aż mną wstrząsa) i zobaczymy, co będzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyższa porowatość ale spróbować wielonienasycone czyli omega-3 i 6

      Co do awokado - może nie w tym składzie, nie ta kolejność? Nie dajesz z proteinami? Włosy po oczyszczaniu więcej przyjmą niż takie z warstewką protein

      Usuń
  13. Nie, daje solo. ZySKowy olej avocado naturalny.
    Wysoka? Włosy rozjaśniają się z ogromnym oporem (fryzjerki załamują ręce), na wodzie pływają, a wysuszyć się nie da za uj ._. Byłam pewna, że jestem niska .__.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i nie wspomnę, że nawet durny kucyk się nie trzyma .___.

      Usuń
    2. Ah to w takim razie faktycznie ciężko jednoznacznie określić
      Tak to jest z informacjami wyrwanymi z kontekstu ;]

      Usuń
    3. No, sorki :D
      Tak sobie myślę, że zamówię trzy sztuki - jeden wybitnie oleinowy, drugi linolowy, a trzeci sezamowy, bo prawie fifty fifty ;) I tak się określi.

      Choć z drugiej strony wypadałoby zużyć Bhringraja i tą resztę Heenary ._.

      Usuń
  14. The only hurdle to accessing this is of course human limitations and the fact that the brain does not function solely as a learning tool for the human being.
    Local country clubs are offering trivia fun for as
    little as forty dollars per couple. The buccal cavity is a small cavity that has neither
    jaws nor teeth.

    Stop by my homepage; brainstormer pub quiz answers

    OdpowiedzUsuń
  15. (Thank you rounds are always welcome, of course.
    You must definitely be planning to make it special and memorable by keeping a good theme, ordering the best food
    and choosing the best games. The buccal cavity is a small
    cavity that has neither jaws nor teeth.

    Here is my webpage - pub quiz area

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku i Czytelniczko! Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią i włączysz się do dyskusji.

Lawina spamu zmusiła mnie do blokady możliwości komentowania anonimom - mimo wszystko zachęcam Was gorąco i czekam na komentarze!