Wiedzma bloguje (Czarownicująca): O myciu włosów odżywką

poniedziałek, 28 maja 2012

O myciu włosów odżywką

http://www.101hairsolutions.com
Jeszcze jestem :)
To się powymądrzam :P

O co chodzi z myciem włosów odżywką?

Z tym określeniem można się już spotkać i na wizażu i na wielu blogach. I u mnie.
Gros pomyśli i powie: Przecież to herezja, do mycia jest szampon a odżywka do odżywiania... W ogóle brud, zuo i szatan ;)
No... tak i nie :)
 
Moda przyszła zza oceanu, od zakręconych Amerykanek.
Winne zapewne są eksperymentatorki takie jak ja - wzięły butlę do ręki, poczytały o składnikach i wymyśliły, co jeszcze można z danym kosmetykiem zrobić.
Otóż - odżywki, które nadadzą się do mycia (bo nie wszystkie będą się nadawać) - zawierają bardzo konkretne składniki: antystatyki / surfaktanty kationowe. To wspomniana krótko przeze mnie TUTAJ czwarta, mniej oficjalna grupa łagodnych detergentów.

Będą to przede wszystkim:
  • Behentrimonium chloride, Benzalkonium chloride, Cetrimonium chloride, Tallowtrimonium chloride (z łoju zwierzęcego :/ ), Tricetyldimonium chloride
  • Quaternium-15, Quaternium-18 Bentonite, Quaternium-18 Hectonite, Quaternium-22
  • * Methosulfates, np. Dipalmitoethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate
Funkcje składnika w odżywce to:
  • no właśnie łagodny detergent - pozwala zmyć z włosów składniki odżywki, jak woski, oleje
  • wygładza łuskę włosa
  • wspomaga emulgatory w trzymaniu emulsji w kupie
Jeśli te surfaktanty dają radę zmyć oleje i woski zawarte w odżywce - to dlaczego nie miałyby zmyć potu i kurzu z włosów i skóry?
Nie zmyją za to większości stylizatorów i silikonów - ani źle dobranych olejów.
Przy odrobinie wprawy za to zmyją dobrze dobrany olej - mi łatwiej zmyć olej odżywką niż szamponem - odżywka rozemulgowuje olej i dalej to już samo leci :)

Im więcej antystatyków w składzie tym oczywiście lepiej :)

Druga połowa sukcesu - czego odżywka myjąca ma nie mieć:
  • silikonów (zmywalność składników)
  • dużo olejów (daleko w składzie będzie ok)
  • dużo protein (jw)
  • dużo parafiny (jw)
  • morza ekstraktów (jw)
Tak po prawdzie, to dla każdej głowy jest to oczywiście indywidualna sprawa, kiedy będzie "za dużo"...


Jak wygląda mycie włosów odżywką?
Całkiem normalnie :) Nalewamy na rękę, masujemy w zmoczone włosy i skórę i spłukujemy :)
Zabawa trwa nieco dłużej i idzie nam więcej kosmetyku. Nie pojawi się piana - albo będzie nieduża. Wsjo!
Raz na jakiś czas włosy upomną się o mycie szamponem z SLS.
Przed pierwszym co-wash (conditioner wash) też dobrze oczyścić włosy prostym szamponem z SLS.

Jak rozpoznać potencjalną odżywkę myjącą?
Popatrzmy w skład odżywek myjących, które przewinęły się przez moją kolekcję (tu klucz kolorów jest taki: woski emulgujące, olej, antystatyk, humektanty i ekstrakty).
Z grubsza liczą się składniki przed zapachem. Te po, dobre nie będą służyć, bo jest ich za mało - ale złe owszem, podrażnią i uczulą bo jest och dość ;]
Odnoszę się do zapachu, bo w produktach pielęgnacyjnych zazwyczaj jest go maksymalnie 1%. Czasem jest więcej, ale po samym spisie składu nie ma jak na to wpaść. Czasem kolejność składników jest pomieszana - i wtedy możemy tylko zgadywać...

*Maska Bingo Masło shea i pięć alg
Skład: Aqua, 1 Heksadecanol 1 Octadecanol (miksture), Stearamidopropyl Dimethylamine, Ceteareth-20 (and) Cetearyl Alcohol, Shea Butter, Glycerin, Aqua Fucus Vesiculosus Extract, Enteromorpha Compressa Extract, Porphyra Umbilicalis Extract, Undaria Pinnatifida Extract, Lithothamniom Calcareum Extract, Parfum, Citric Acid, Methyl Paraben, Sodium Benzoate, Ethyl Paraben

Tutaj olej jest jeden, raczej niedużo ale ciężki. Zaryzykowałam - opłaciło się :) U mnie działa!

*Hegron, Creme Voeding
Skład: Aqua, Cetyl Alcohol, Behenoyl PG-Trimonium Chloride, Sodium Chloride, Glycerin, Parfum, Coumarin, Limonene, Eugenol, Geraniol, Hydroxycitronellal, Linalool, Alphaisomethyl, Isomethyl Ionone, Cinnamyl Alcohol, Benzyl Alcohol, Methylchloroisothiazolino ne, Methylisothiazolinone, Citric Acid

Leciutka, właściwie sama baza. Sól dodatkowo wzmocni działanie myjące. Gliceryna nawilży.
Szkoda że reszta jest jaka jest i ta sól :( Nie mogę jej używać - a szkoda: po niej wszystkie włosy zaczęły mi niezaprzeczalnie falować.

*Drammock International, Beauty Formulas, Treatment Wax, Avocado Oil
Skład: Aqua, Cetearyl Alcohol, Cetrimonium Chloride, Cetyl Alcohol, Perfum, Citric Acid, Cetyl Persea Gratissima, Hurdolyzed Collagen, Methylparaben, 2-Bromo-2-Nitropropane-1, 3-Diol, Ethylparaben, Isobutylparaben, Propylparaben, Butylparaben, CI 19140, CI 42090

Ona właściwie to się pieni :)
Jak widać przed zapachem nie ma nic. Jak dla mnie - to ona nawet lekko wysusza skórę, ale raczej była zadowolona. Niestety ich jaśniepaństwo włosy nie - nawet homeopatyczna ilość oleju awokado i dużocząsteczkowego jak dla nich kolagenu działała na nie źle - są rozmiękczone, gumowe i bez sensu (wtedy właśnie padł rekord schnięcia ponad 8h - w czerwcu!).

*Maska Bingo z gliną Ghassoul
Skład: Aqua, 1 Hexadecanol 1 Octadecanol (Mixture), Ceteareth-20 (and) Cetearyl Alcohol, Stearomidopropyl Dimethyloamine, Moroccan Lava Clay, Parfum, Citric Acid, Methyl Paraben, Sodium Benzoate, Ethyl Parabe.

Mniej antystatyka niż w Bingo shea - ale za to glinka o działaniu myjącym! Udało się, trafione :) Trzeba ją wzbogacać humektantami. Bajecznie wygładza włosy.

*Rossmann, Isana Hair, Glättungs Spülung (Odżywka wygładzająca włosy)
Skład: Aqua, Cetearyl alcohol, Glycerin, Cetrimonium Chloride, Bis-diglyceryl Polyacyladipate-2, Orbignya Oleifera Oil, Behentrimonium Chloride, Hydroxyethylcellulose, Isopropyl Alcohol, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Parfum, Citric Acid, Sodium Hydroxide

Ta odżywka jest bardzo popularna na wizażu. Jest cięższa, więc mycie tą odżywką może zastąpić od razu jedną z odżywek ochronnych. Dla mnie była nawet jedynym kosmetykiem podczas całej ablucji :) Niestety - trochę puszyła włosy i pierońsko podrażniła skórę - Isopropyl Alcohol ;]


SPIS ODŻYWEK MYJĄCYCH Z WIZAŻU

Zebrany przeze mnie. Tworzony przez wiele cudownych wizażanek :)
  • Aile - Hair Care Professional - Coloured Hair Conditiner - Vita-complex - Fresh Cherry 
  • Aile - Hair Care Professional - Intensive Care Cnditioner - Vita-complex - Lotus Fower 
  • AS Haircare Volumen Spülung (Schlecker) klik
  • Bingo, Maska do włosów Masło shea i 5 alg KWC (Uwaga ciężka)
  • Bingo, Maska do włosów z glinką ghassoul
  • Bingo, Maska do włosów z zieloną glinką
  • Curl Harmony, Cleansing Conditioner klik
  • Curl Junkie, Daily Fix klik
  • Curls, Curlicious Curls Cleansing Cream klik
  • Danielle Laroche, Mineralna odżywka do włosów z minerałami Morza Martwego klik
  • Darcy's Botanicals, Daily Cleansing Conditioner klik
  • Drammock International, Beauty Formulas, Treatment Wax, Avocado Oil KWC (Uwaga ciężka)
  • Enliven - Conditioner Natural Fruit Extracts Coconut & Vanilla - analiza 
  • Euroshopper, Conditioner cremespoelin klik
  • Fitomed, Odżywka regenerująca do włosów suchych klik
  • Forte Sweden, Family, Balsam do włosów aloesowy klik
  • Hegron - Creme Spoeling - klik klik
  • Hegron - Creme Voeding - klik klik
  • Hegron, Odżywka z ekstraktem z nasion słonecznika klik
  • Joanna Naturia, Odżywka z lnem i rumiankiem
  • Joanna Naturia, Odżywka z makiem i bawełną
  • Joanna Naturia, Odżywka z wrzosem i miętą
  • Joanna Naturia, Odżywka z miodem i cytryną
  • Joanna Naturia, Odżywka z pokrzywą i zieloną herbatą
  • Jessicurl Hair Cleansing Cream klk
  • Kallos, Serical, Crema al Latte KWC
  • Kissos Balsam klik
  • Kruidvat cocos conditioner klik
  • Mann & Schroeder - Dulgon - Odżywka do włosów łamiących się 'Oliwka i proteiny pszeniczne' KWC analiza analiza
  • Mann & Schroeder - Dulgon - Odżywka do włosów suchych i zniszczonych 'Mango i awokado' KWC analiza analiza 
  • Miss Jessie's, Creme de la Curl klik
  • Mrs. Potter's, Balsam z ekstraktem z ginkgo biloba klik 
  • Mrs. Potter's, Balsam z ekstraktem z arniki klik
  • Mrs. Potter's, Balsam z ekstraktem z aloesu klik,
  • Mrs. Potter's Premium, Moc Bursztynu, Balsam do włosów suchych i łamiących się z ekstraktem z bursztynu i keratyną
  • NaturVital, maska do włosów z aloesem klik
  • Nivea Brilliant Blonde, Golden Reflex, odżywka klik
  • Pollena-Malwa - Gloria, Emulsja do włosów klik klik klik
  • Pollena-Malwa - Gloria, Maska do włosów
  • Profis - Coco Mask analiza zdjęcie 
  • Profis, Scandic Plus, Odżywka z proteinami jedwabiu analiza
  • Profis-Fryzopol, Scandic plus, Water mask klik
  • Rossmann - Isana Hair - Glattungs Spulung - Odżywka wygładzająca włosy z olejem z Babassu KWC
  • Romantic, Balsam do włosów z jedwabiem
  • Seboradin balsam kuracja do włosów przetłuszczających się, skłonnych do wypadania klik
  • Sulphur Zdrój, Mineralna odżywka do włosów 'Zdrojowa'
  • Yves Rocher, Phytum Actif Energie, Apres Shampooing Express Eclat
Link bezpośredni: http://wizaz.pl/forum/blog.php?b=10005



PO CO I DLACZEGO MYĆ WŁOSY ODŻYWKĄ? 
Ważne pytanie :)
  • Jeśli nasze włosy są falowane lub kręcone - odżywki są jeszcze łagodniejsze niż łagodny szampon dla dzieci.
  • Jeśli nasze włosy są suche i zniszczone.
  • Jeśli praktykujemy bezsilikonową (lub niskosilikonową) pielęgnację.
  • Jeśli nasza skóra jest wrażliwa na klasyczne, popularne detergenty.
Niestety - antystatyki też mogą skórę podrażniać. Albo same z siebie, albo w zbyt ubogim kosmetyku - dlatego np dla mnie jest ważne, żeby odżywkę myjącą uzupełnić humektantami.
Można co któreś mycie zastąpić odżywkowym - zawsze to mniej "cierpień" zadanych włosom i skórze.

KIEDY MYCIE WŁOSÓW ODŻYWKĄ NIE JEST DLA MNIE?
  • Jeśli skóra protestuje - niektóre głowy domagają się mycia szamponem z SLS i już.
  • Jeśli nie chcemy rezygnować z silikonów. 
  • Jeśli włosy są cienkie - ale może warto spróbować?
  • Jeśli nie jest nam przyjemnie. W końcu kosmetyki są dla nas a nie my dla nich ;]
Dopisek:
JEŚLI WŁOSY SĄ CIENKIE
Być może są odpowiednie odżywki - te lekkie, ziołowe. Do takowych należą:
  • Joanna Naturia, Odżywka z makiem i bawełną
  • Joanna Naturia, Odżywka z wrzosem i miętą
  • Joanna Naturia, Odżywka z pokrzywą i zieloną herbatą
  • Mrs. Potter's, Balsam z ekstraktem z ginkgo biloba
  • Mrs. Potter's, Balsam z ekstraktem z arniki
  • Mrs. Potter's, Balsam z ekstraktem z aloesu
  • BingoSpa, Maska z zieloną glinką
  • BingoSpa, Maska z glinką ghassoul

JEŚLI SKÓRA SIĘ PRZETŁUSZCZA
Można wtedy spróbować mycia OMO, opisanego np TUTAJ. Lub w wersji takiej:
Na mokre włosy nakładamy odżywkę nadającą się do mycia i myjemy nią same włosy, następnie na samą skórę dajemy szampon, masujemy tylko skalp - a piana sobie spływa.
Spłukujemy razem.
Potem normalnie odżywka do spłukiwania lub sama bez spłukiwania - zależnie od prefenercji i kondycji włosa.
Jest to nieco gimnastyki, przyznaję. Ale będzie to delikatniejsze dla włosów niż samo mycie szamponem.

Koniec dopisku :)

No. A ja chcę zrobić swoją :)

Tyle w temacie :)
Teraz proszę o pytania :D

Wiedźma

Źródła:
wizażowy blog Małgosi85 http://wizaz.pl/forum/blog.php?u=452423
Lista zanalizowanych kosmetyków na zakręconym wątku na wizażu http://wizaz.pl/forum/showpost.php?p=24262937&postcount=14
wizażowy blog Syrenki http://wizaz.pl/forum/blog.php?b=5014

Więcej o myciu odżywką - oczywiście wizaż:
http://wizaz.pl/forum/showpost.php?p=17141486&postcount=3
http://wizaz.pl/forum/showpost.php?p=15338982&postcount=4989
http://wizaz.pl/forum/showpost.php?p=17150268&postcount=13

93 komentarze:

  1. Ja bardzo lubię myć włosy odżywką Mrs. Potters z aloesem, ale nie robię tego zbyt często, gdyż zazwyczaj śpię z olejem na głowie i boję się, że ona tego nie domyje, jednak po takim myciu moje włosy cieszą się i chichocą:)
    Szczerze mówiąc czekam, aż w końcu pojawi się jakiś przepis na odżywkę do włosów, bo słyszałam, że bardzo trudno ją zrobić, a ja jestem za chuda w uszach, że wymyślać własne przepisy.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety - nie da się kupić tak po prostu antystatyków na pólproduktach ;] To jest największa trudność...

      Więc jakbyście miały jakiś pomysł? :)

      ITALIANAA!!!! hilfe

      Usuń
  2. wyczerpująca notka i jak zwykle pomocna baaardzo. ;) Niestety mi mycie odżywką nie służy, bo mam potem takie tłuste włosy, ale silikony daję tylko raz na miesiąc ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może próbowałaś nie te?
      Oczywiście może akurat jesteś tym przypadkiem, kiedy mycie odżywką jest na nie i już

      Usuń
  3. Świetna notka, zapisuję w ulubionych i na pewno niejednokrotnie mi się przyda!!

    OdpowiedzUsuń
  4. zawsze miałam niezrozumiałe opory do mycia włosów odzywką (mimo ze zdaje sobie sprawę z tego ze się do tego nadają), ale tym postem mnie zachęciłaś:) mam kilka odzywek które się nadadzą - isana, joanna z pokrzywą i zieloną herbatą, bingo z algami, więc biorę się do testowania:) mogłabyś kiedyś napisać co to sa te wszystkie antystatyki, humektanty itp? a może już kiedyś o tym pisałaś a mi umknęło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznij od Joasiek :) Bingo jest trudniejsza
      Trzymam kciuki, żebyś była zadowolona :D
      Składniki opisane - na górze zakładka "pielęgnacja skóry i włosów - naukowo" :)

      Usuń
    2. dzięki, biorę się do nadrobienia zaległości:)

      Usuń
  5. nie probowałam, boje sie;D mam cienkie i rzadkie włosy , wiec boje sie ze mi ich nie domyje ,obciazy i bede miec przyklap na całego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla Ciebie też się przyda - odżywki z listy myjących są w większości bardzo lekkie i dobrze się spłuczą więc będą dobrą lekką odżywką - zwłaszcza Joaśki i Mrs Potters

      Usuń
    2. Niech Pani do odzywki doda shikaki w proszku
      Nie będzie przyklapu no i blask na całego

      Usuń
  6. Twój blog to totalna kopalnia wiedzy! Cieszę się, że tutaj trafiłam. Aktualnie zakupiłam trochę specyfików z ZSK i olejów Dabur, żeby trochę wspomóc swoje włosy. Mam nadzieję, że trochę pomogą mi na wypadanie, chociaż mam wrażenie, że już pierwsze użycie Sesy na całą noc zrobiło różnicę... Oby tak dalej!

    Chętnie będę do Ciebie zaglądać!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. To nie dla mnie mysie włosów odżywką ? To tak jakby odżywiać brut na włosach.Jak dla mnie włosy trzeba porządnie umyć a potem odżywkę jak co a nie tak....Co za ludzie mają pomysły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no przecież autorka ładnie wytłumaczyła, że w odżywkach również znajdują się substancje myjące, jak w szamponach, i dlatego można je używać do mycia :) zawsze można spróbować, najwyżej zrezygnować z tej metody i zużyć odżywkę w tradycyjny sposób :)
      ja używam pottersa i osobiście bardzo sobie chwalę :)

      Usuń
    2. Wiem ale mimo zachęty nie jest to dla mnie.Odżywka jak najbardziej tak ale po umyciu włosów :)

      Usuń
    3. Masz za to jak znalazł - po czym poznać, czy odżywka ładnie się spłucze, czy też pozostanie na włosach :)

      Usuń
    4. Mam nadzieję że nikogo nie uraziłam po prostu napisałam co myślę :) Tak już mam :P

      Usuń
    5. Bynajmniej :)
      Wszystko dla ludzi ;)
      Pamiętam, jak też tak myślałam

      Usuń
    6. masz racje odżywka po umyciu ,ale ja stosuje przed myciem ,nie jest to może ok,bo mam włosy przetłuszczające czyli lepiej byłoby po,ale po musze każdą odżywke płukać bo mam obciążone włosy a właśnie podczas mycia bardzo mi wypadają i nie chcę tyle razy ich moczyć wiec wcieram odżywke najlepiej bez spłukiwania bo łagodniejsza ,i po chwili myje włosy szamponem ,spłukuję

      Usuń
  8. Ha, myłam włosy odżywką i nie wiedziałam o tym :D
    Przed myciem nakładałam na włosy maskę BingoSpa z zieloną glinką i wydawało mi się, że po spłukaniu jakieś te włosie jakby czystsze, a tu proszę - mam maskę myjącą :P

    OdpowiedzUsuń
  9. pół roku temu pierwszy raz trafiłam na Twojego bloga i z każdą notką kocham go coraz bardziej;)

    szukałam kiedyś składników w celu stworzenia własnej odżywki, jednak niczego nie znalazłam. w ecospa.pl mają niby-że 'odżywkową' bazę, jednak wg mnie jest to bardziej gotowy produkt aniżeli baza właśnie. raz zdarzyło mi się również złożyć 'odżywkowe' zamówienie z lauro.pl i odradzam totalnie! obsługa fatalna, produkty w jakiś dziwnych opakowaniach bez etykiet i jeszcze mnie podrażniły niemiłosiernie...

    rossmannowa isana mój skalp niestety również podrażnia. moje włosy są zupełnie różne od Twoich (schną w chwilunię!;)), ale nasze skalpy chyba podobnie reagują, więc spróbuję kiedyś tę maskę bingo:) generalnie mam nadzieję, że w przyszłości będziesz aktualizować tę listę wypróbowanych odżywek, bo jesteś takim moim papierkiem lakmusowym zadowolonego skalpu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ach! nno i miło czyta się posty osoby, która zna się na rzeczy, a nie pisze, że skoro po 'zapachu' jest w składzie wymienionych mnóstwo substancji, to znaczy to, że dodano dużo 'zapachu':D

      Usuń
    2. Aj muszę to naprostować lekko, bo poleciałam skrótem myślowym...

      Usuń
    3. Bazy odżywkowe z ecospa nie mają antystatyków :(

      Jakbym sobie coś jeszcze przypomniała - opiszę.

      Usuń
    4. nno właśnie ta baza z ecospa to jest bardziej taka maska. na typową odżywkową bazę się nigdzie jeszcze nie natknęłam (ani na pojedyncze składniki, z których dałoby radę taką bazę ukręcić).

      w kwestii mycia włosów jeszcze, to dzisiaj wypróbowałam to ziajowe mleczko do demakijażu, które polecałaś, i po pierwszym podejściu głowa cała:)

      Usuń
  10. aha :) jeszcze zapomniałam, że mam również tą maskę bingo z glinką rhassoul, ale bardzo lubię jej działanie nawilżające, zwłaszcza w różnych zestawach, dlatego trochę szkoda by mi było jej do mycia :) za to moja druga bingo - mleczna z elastyną - nie daje jakichś fajnych efektów, mało jej używam, muszę wypróbować do mycia :) może te proteiny tak bardzo nie przeszkodzą

    OdpowiedzUsuń
  11. Bądź cały czas :) Twoje notki są the best ! Kopalnia wiedzy ! Sam spróbowałam myć odżywką Isany i włosy mi sie puszyły. Wynika stąd, że jest to nieodpowiednia dla mnie odżywka. Spróbuję jeszcze bingo i inne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba w końcu spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. wczoraj pierwszy raz umyłam włosy odżywką (bo pierwszy raz od nie wiem jak dawna nie miałam na nich oleju przed myciem) i bardzo mi się podoba- przede wszystkim mniej falują!:) Następnym celem jest domycie oleju odzywką^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nałóż najpierw odżywkę na "suche" włosy tylko z olejem i daj temu chwilę. U mnie działa :)

      Usuń
    2. Nigdy nie myłam włosów odżywką.
      Więc jest szansa, że moje niezdecydowane włosy czy maja być proste czy to falować, można ujarzmić w ten sposób?
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Jest szansa :) Spróbować zawsze warto, bo w razie niewypału - odżywkę można zużyć w tradycyjny sposób :P

      Usuń
  14. próbowałam cztery odżywki i żadna mi nie służyła, więc przestałam testowac. Może jednak wrócę do tej metody i spróbuję znaleźć "moją odżywkę do mycia":) zapraszam do mnie;]

    OdpowiedzUsuń
  15. Od dawna kusi mnie mycie odzywka, a Ty Czarownicująca znowu tak przekonywująco o tym piszesz. Mam bardzo suche, kręcone włosy, więc taki sposób by je zadowolił. Jednak waham się bo mam ŁZS i wole porządnie domyć skórę np. nizoralem niż ryzykować drapnie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teoretycznie w tym przypadku powinno sprawdzić się mycie OMO: skórę szamponem a włosy odżywką
      w praktyce - lepiej byłoby utrafić taką odżywkę, z którą i skóra się polubi...
      Zobaczmy, co blogerka Łojotokowa Głowa powie o masce Bingo z zieloną glinką?

      Usuń
    2. Łojotokowa obiecuje napisać coś na temat odżywki BingoSpa z glinką jak się życiowo ogarnie ;)

      Usuń
  16. A czy taką odżywką można myć włosy codziennie? Myślę już o tym od dłuższego czasu, ale myję głowę dość często i zastanawiam się czy mimo wszystko odżywka by ich nie obciążyła. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej tak. Tu wskazana byłaby leciutka - Mrs Potters z aloesem, Joanna z pokrzywą, Hegron
      Oczywiście przy bezsilikonowej pielęgnacji
      Co kilka myć będzie potrzeba użycia szamponu z SLS. Jeśli metoda mycia odżywką jest dla Ciebie - szampon a może i mycie będzie coraz rzadziej potrzebne

      Usuń
  17. Czy Wam też się tak akapity krzaczą? Nie mogę dojść z nimi do ładu ;]

    OdpowiedzUsuń
  18. Jednak się nie skuszę, moje włosy się przetłuszczają i niestety mam wrażenie, ze po takim myciu 2 godziny i strąki gotowe.

    OdpowiedzUsuń
  19. od dawna chcialam zaczac myc wlosy odzywka ale brakowało mi kompendium, oto i jest :) :) !!

    mam tylko ta odzywke Isany z powyzszej listy, ale chce zakupic cos od bingospa i wtedy poprobuję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Odżywek od Bingo byłoby więcej tylko muszę im w składy spojrzeć.
    Próbowałam też myć mleczkiem jedwabnym - bardzo przyjemna tylko moje włosy nie lubią jedwabiu :P

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję Ci za te wypociny:) Ja mam włosy bardzo cienkie i rzadkie i chyba nie spróbuje mycia odzywką,choć trochę się falują:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy można mieć jeszcze jakieś pytania po tak wyczerpującym wpisie? :) Ja już od dawna myje włosy odżywką Mrs.Potters i jestem bardzo zadowolona, włosy czyściutkie i mięciutkie :)
    Na daną chwilę nie wyobrażam sobie myć włosy za każdym razem szamponem.

    Czytałam już na kilku blogach o tym sposobie ale Twój wpis powala na kolana :) Bardzo wyczerpująca wypowiedż, w końcu wiem wszystko o tym sposobie :) Po raz kolejny dziękuję :-)

    P.S. Słyszałaś o odświeżaniu włosów zamiast mycia ?:) Ja co drugi dzień nie 'myje' włosów w pełnym znaczeniu tego słowa tylko właśnie je odświeżam. Naparem z mydlnicy z jakimś dodatkiem :) Tym sposobem zmywam kurz i cały brud który nagromadził się na włosach i skórze głowy, ale nie naruszam naturalnej bariery bakteriostatycznej oraz lipidowej. To takie jeszcze łagodniiejsze 'mycie' od mycia odżywką :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ proszę i dziękuję :D
      I skromnie dodam - w końcu Wiedźma ;)

      Oczywiście, że słyszłam o odświeżaniu i nawet praktykuję - glutkiem lnianym! Z ziołami i bez! Jest bezbłędny :)
      Z innej strony - moje włosy lubią szampon, nawet z SLS. Dlatego, że się oblepiają tak szybko

      A napar z mydlnicy, droga Monique, to nie takie aż odświeżanie bez mycia ;) Saponiny = glukozydy, czyli detergent niejonowy. Najdelikatniejszy ale detergent ;P
      Oczywiście - też świetna metoda :)
      U mnie się nie sprawdziło - mydlnica puszy mi włosy? Muszę znaleźć na nią sposób bo podobno zmiękcza wodę a mam bardzo twardą

      Usuń
    2. O proszę :) glutkielm lanianym? Moge dowiedzieć się jakie proporcje stosujesz?:) I jak można nim 'umyć' włosy! Na to bym nie wpadła nigdy!

      Napar z mydlnicy jest detergentem? No nie! Czego ja tu się jeszcze dowiem :O Szok :p

      Moje włosy mają skłonność do puszenia, ale mydlnica absolutnie tego nie robi, a dodaję do niej zawsze betainę (czasem też glukozyd, jeśli widzę taką potrzebę.

      Usuń
    3. Robię z tego żelu co zwykle, czyli łyżka ziaren na szklankę wody (lub ziołowej wody: prawoślaz, lipa, skrzyp) - z tego robię płukankę w miarę treściwą - woda: glut 2-3:1, tyle żeby było czuć poślizg i dało się tym pomasować

      bardzo pozytywnym detergentem :) żeby nie przyklejać do określenia "detergent" negatywnej etykietki ;]

      Usuń
    4. napar z mydlnicy + guma ksantanowa to był mój pierwszy domowy szampon:) generalnie to już myłam włosy chyba wszystkim;) na początku jest niepewność i niedowierzanie, że da się to zrobić np. samym żółtkiem, ale jak się raz przekonasz, to potem już jakoś leci z górki i nie ma tego strachu, że jak włosy wyschną, to będą nadal brudne;)

      a tak w ogóle, to nie mogę się dostać na Twojego, moniko, bloga:(

      Usuń
    5. Ja do odzywki myjące dodaje shikaki w pudrze i wlosy są super

      Usuń
  23. Świetnie zebrałaś te informacje. Niby to wszystko wiem, ale poczytać i poukładać sobie lubię. A i jeszcze się dowiem kilku rzeczy zawsze.

    Ja do mycia odżywką używałam Mrs Potters aloesową i z ginko. Jednak na dłuższą metę takie mycie zbytnio obciąża moje włosy. Wolę OMO.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ave! Dziękuję :) Komplement z Twoich ust to duży komplement! :)

      Usuń
  24. Ostatnio wlasnie sie zastanawialam nad tym, o co chodzi, ale mam krotka pamiec i zapomnialam pogooglowac.
    Nie wiem, moje wlosy dobrze sie czuja myte szamponem. Kiedys przez przypadek umylam glowe odzywka zamiast szamponem, to miala tluste i oklapniete wlosy. No i chyba nie mam zadnej z wymienionych przez Ciebie odzywek :)
    obecnie testuje szampon z Lush :) taki w kostce ;D

    OdpowiedzUsuń
  25. Na moich przyklapasach chyba nie ma sensu... a szkoda. Chciałabym mieć loczki. Chlip.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ita! Jesteś :) Wymyślmy odżywkę myjącą :) Co oprócz lecytyny jest antystatykiem?

      Usuń
    2. Hm... Trwała?
      Mam i polecam :) Na zadbanych włosach nie robi krzywdy, mam swoją i "prowadzę" włosy koleżanki - delikatne jak u dziecka. Przeżyły trwałą idealnie

      Usuń
  26. Czarownico, czy jeżeli moje włosy schnął długo a na dodatek bardzo się plączą (z czym mam problemy) to mogę uznać że są niskoporowate?
    Co jakiś czas (chyba nawet cyklicznie) przeżywam zachwyt nad Waszym zainteresowaniem taką naturalną pielęgnacją włosów i chcę też tak robić, ale po tym następuje zmęczenie (mam długie włosy - ich pielęgnacja to katorga..) i nie chce mi się 'bawić' w testowanie. Szkoda że nie można po prostu właśnie zebrać kilka wypadniętych włosów (np ze szczotki), przebadać je i mieć odpowiedź na pytanie co będzie im służyć a co nie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. A można zbadać, spróbuj tego
    http://blogcaskady.blogspot.com/2012/05/jak-zbadac-swoja-porowatosc-wlosow.html

    tylko u mnie ten test wykazuje porowatość wyższą a to fizycznie niemożliwe ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za linka. Ale mam jeszcze hardcorowe pytanie.. Możliwe jest żebym część włosów miała o wysokiej porowatości a część o niskiej? Czy jak już to wszystkie włosy są jednakowe?

      Usuń
    2. A czemu nie :) natura nie lubi nudy :P

      Usuń
    3. No masz ci los, to wychodzi na to, że jestem najtrudniejszym włosowym przypadkiem kosmetycznym :| I weź tu człowieku pielęgnuj włosy

      Usuń
    4. Opisz je dokładniej, jestem zaintrygowana :D
      Może być na maila

      Usuń
  28. Dziwne, odkąd zaczęłam olejowanie (2 miesiące), zrezygnowałam z szamponów z sls (stosuję 1 raz w tygodniu bardzo proste w składzie) włosy wylatują mi garściami. Właśnie umówiłam się na ścięcie moich długich włosów, bo już niewiele z nich zostało. Nie używam już nic na skalp prócz sprawdzonego Jantaru. Help! Kika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być, że skalp domaga się mycia SLS. Może być, że nakładasz olej mimo wszystko zbyt blisko i skóra się nim ciapie
      robiłaś badania, czy z Twoim zdrowiem wszystko w porządku?

      Usuń
  29. Tak :) przejście na nową pielęgnację sprawia mi mego kłopoty. Może skrobnę na meila, pa

    OdpowiedzUsuń
  30. Tak mnie zachęciłas ta notatka, ze z samej ciekawosci umylam wlosy odzywka, mimo iz w zasadzie nie potrzebuje, wlosy zdrowe, niezniszczone, proste i tak jak druty.
    Uzylam odzywki gloria bo jako odzywka sprawdza sie marnie wiec mi jej nie zal.
    Akurat nie mialam oleju nalozonego i rzeczywiscie mozna uznac ze wlosy sa umyte. Niestety rowniez sa bardzo obciazone. Choc i tak nie to bylo najgorsze, najgorsze bylo to jak mnie pieronsko swedziala glowa po myciu. Drapalam sie jak wsciekla. Jeszcze nigdy cos takiego mi sie nie zdarzylo, nawet po wstretnych zracych i silikonowych szamponach. Po wstretnych czasem mnie swiedzialo troche czolo ale tak zeby cala glowa to nie pamietam. Kombinacja szampon i gloria nie zadzialala w ten sposob.
    Nie jestem tylko pewna czy to nie moja wina bo po dwukrotnym myciu odzywka uzylam kwasnej plukanki z aloesem i kropla olejku cytrynowego. Moze to to, choc wydaje mi sie ze glowa zaczela swedziec juz podczas mycia.
    Podsumowujac, wlosy rzeczywiscie da sie w ten sposob umyc ;) choc ja sie nie skusze raczej wiecej bo i na szczescie moge sobie pozwolic na szampon ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda że się nie udało... Winiłabym Glorię i tylko Glorię - u mnie ta odżywka zrobiła masakrę na skórze i na włosach ten sam efekt; ale wiem, że jest używana z powodzeniem ?

      Usuń
  31. wymadrzyłaś się fantastycznie: post jak dla mnie bardzo dobry, przynajmniej iem jak juz tłumaczyć co niektórym dlaczego odżywka jest ok :-)

    Dzięki :-**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak powiedzą że wydziwiasz ;P
      Wiesz dla siebie ;)

      Usuń
  32. http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=267 - ten wax nawet slsy ma :P

    OdpowiedzUsuń
  33. A jeszcze jedno mi się przypomniało- skoro takie opakowanie jak tutaj http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=16140 robi z szamponu/żelu pod prysznic niezłą pianę, to może też spieni odżywkę? bo wtedy mycie łatwiejsze ;)

    akurat nie mam teraz pod ręką tego opakowania z mini-pianki, ale zobaczę i dam znać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ można :)
      Ja akurat nie lubię to zapomniałam ;)

      Usuń
  34. A ja mam wybitnie cienkie i skłonne do przetłuszczania włosy, po przygodzie z Bingo Shea i Isaną wymiękłam jeśli chodzi o mycie odżywką.
    Niedawno przypomniałam sobie, że odżywki Naturia nakładane po myciu nie obciążają mi włosów: złapałam mak i bawełnę i... nie chcę już myć włosów czym innym ;)
    Przerzuciłam się tylko na wersję zieloną (pokrzywa) oraz mięta i wrzos (fioletowa) składowo podobne, tylko bez gliceryny w przeciwieństwie do maku, więc są jeszcze lżejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  35. jak będę pisać o myciu odżywką to bezczzelnie Cię podlinkuję :D

    a właśnie dizsiaj yłam (dawno tego nie robiłam) kubeczkowo pottersem arnikowym (stara wersja, już na wykończeniu) włoski super

    olejowałam też khadi, no kurdeeee będę chyba musiała to kupić :x są cudowne!
    tylko znowu ten kolor bleh...

    aaaa i myę na razie mydełkiem allep, czy tam alepp buźkę...i jakbym nei zaczęła oczywiście majstrować to buzia się poprawiła :) ale zaczęłam skuać..ajej

    dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz wkleić fragmenty jeśli Ci będzie trzeba :)
      Super że mydełko działa :D

      Usuń
  36. Nie mam pojęcia czy zauważysz ten komentarz i odpiszesz, ale zapytam ;) Czy mycie odżywką nie sprawi, że moje włosy będą "przyklapnięte" i jakby przetłuszczone? Mam włosy z natury puszące się, ale nie puszyste, raczej lubią przylegać do skóry. Czy nie pogorszę ich wyglądu myciem odżywką?
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :)
      Nikt nie wie, jak jego włosy zareagują na mycie odżywką. Nie dowiesz się dopóki nie spróbujesz :P
      Są odżywki lżejsze i cięższe, jesli boisz się przyklapnięcia włosów sugerowałabym albo leciutką odżywkę jak np Mrs Potter's albo ziołowe - emulsja Gloria, Bingo kuracja z ziołami - albo z glinkami: Bingo z zieloną glinką, z drożdżami, z glinką ghassoul.
      Bingo z zieloną glinką i Bingo drożdżową uzywają moje koleżanki, obie mają delikatne włosy i nie zaobserwowały przyklapu
      Oczywiscie z oczyszczaniem włosów co jakiś czas
      BTW jeśli masz cienkie delikatne włosy - może trzeba im więcej protein?

      Usuń
  37. Hej, postanowiłam zacząć myć wlosy odżywką, wykorzystałam Joanne Naturia miód i cytryna - bardzo podrażniło mi to skalp, skóra piekła i swędziała, włosy potem były tłute (może przez podrażnienie?). Jaki składnik w tej odżywce mógł mnie tak podrażnić? Czy warto próbować innej odżywki (jakiej?) czy może mycie odżywką nie jest dla mnie? Dodam, że dopiero zaczęłam przygodę z włosomaniactwem, mam włosy bardzo suche od połowy i przetłuszczające się przy głowie, naturalnie falowane ale zostawione samopas wyglądają na siano i się puszą. Obecnie nakładam olej kilka razy w tyg oraz wzbogacam maski i odżywki(miód, aloes, kwas hialuronowy), efekty już są, ale nadal włosy nie sa w pełni nawilżone dlatego pomyślałam że mycie odżywką to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, szkoda, że masz podrażnioną skórę, ale nie zrażaj się do tej metody.
      Tak, włosy mogą się przetłuszczać z powodu podrażnienia skalpu, ja tak mam.
      Podrażnić Cię mógł Isopropyl Alcohol, konserwant DMDM Hydantoin, środki zapachowe, jest też możliwość, że samo mycie odżywką nie jest dla Ciebie.
      Zanim wrócisz do testów - uspokój skalp - sprawdzonym szamponem, żelem aloesowym + kw. hial.
      Z odżywek, których używałam do mycia, najdelikatniejsze są Hegron i BingoSpa, Tobie proponowałabym te z glinkami.
      Jeśli Twoje włosy są z natury suche, a fale lubią takie być - jak najdelikatniejsze mycie to bardzo dobry trop :)

      Usuń
  38. Bardzo Ci dziękuję za tak szybką odpowiedź. Chyba zaopatrzę się w ta maskę Bingo z glinką, nie jest zbyt droga a na etapie testowania jest to dla mnie b.ważne. W kolejny wknd ją wypróbuje a na razie pozwolę skórze głowy odsapnąć. Ze względu na to że albo mam włosy tłuste u nasady ale nawilżone od polowy w dół, albo porządnie umyte i świeże ale wysuszone (nawet po masce i olejowaniu) mam nadzieje że znajdę myjadło odżywkowe dla mnie i kiedyś będe mogla prezentować dumnie moje fale zamiast przesuszonego i kruchego siana :-)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja mam wiecznie taki problem z myciem odżywką, że myję powiedzmy Mr's Potter's albo Isaną. Potem nakładam odżywkę odżywiającą (dobrze, czy źle?) No i zmywam. I wychodzę, suszę. Jest ekstra., A za godzine są.... przyklapnięte. PO prostu są czyste,ale za bardzo obciążone. Staram się myć włosy co dwa dni, więc to już katastrofa, jak po myciu odżywką wstaję rano a tam łój i smalec ;(( Dlatego wolę OMO.

    OdpowiedzUsuń
  40. więcej na temat mycia włosów można znaleźć tu http://modoweporady.pl/

    OdpowiedzUsuń
  41. witam, dziewczynki czy nie przesadzacie z odżywkami? Piszecie odżywka przed myciem,szampon /niektóre/ i odżywka po myciu, litości, dziwicie się,że włosy oklapnięte, moim skromnym zdaniem dwa grzyby w barszcz to zbyt dużo, ale to jest tylko moje zdanie,może warto spróbować tylko jeden raz odżywkę Moje włosy szampon +odżywka wyglądały jak spod prysznica ,odzywki tylko u fryzjera /mam grube proste gęste/ zaryzykowałam umyłam maską i rewelacja.,oby tak dalej pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Dobrze że dodałaś spis odżywek do mycia, będę miała ściągę!!!
    Poczytam inne Twoje wpisy, cieszę się że do Ciebie trafiłam

    OdpowiedzUsuń
  43. haha, mocno zdziwiona czytam o myciu odżywką, a sama nie jestem lepsza ;) zawsze po basenie nakładam odżywkę i spłukuję. Szkoda mi było czasu na szampon, myślałam, że to lenistwo, a to mycie odżywką. Teraz muszę bliżej się przyjrzeć czym myję. Pozdrawiam i dziękuję za olśnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do pełnego mycia odżywką brakuje pomasowania :) Czego i ja nie robię :P

      Usuń
  44. Dziś pierwszy raz zaryzykowałam i umyłam włosy tylko odzywką,a w sumie takim mixem: odżywka Kallos keratin+Aleterra granat i aloes. Osobno te produkty nie są dla moich włosów dobre ale razem tworzą dośc zgrany duet. Potrzymałam to 20 minut,potem pomasowałam z wodą i efekt jest zadowalający, włosy są czyste :D Będę stosować tą metodę co jakiś czas tylko muszę znaleźć odpowiednią odżywkę do mycia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i bardzo fajnie. Warto czasem spróbować czegoś nowego ;>

      Usuń
  45. No i bardzo fajnie. Warto czasem spróbować czegoś nowego ;>

    OdpowiedzUsuń
  46. A co z odżywką o takim składzie: Aqua, Cetearyl Alcohol, Kaolin*, Behenamidopropyl Dimethylamine, Ppg-3 Caprylyl Ether, Mentha Piperita Leaf Extract*, Sulfurized Tea-Ricinoleate, Peg-35 Castor Oil, Propylene Glycol, Glycerin*, Lactic Аcid, Triceteareth-4 Phosphate, Disodium Edta, Parfum, Diazolidinyl Urea, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Butylphenyl Methylpropional, Citral.
    * składniki pochodzenia naturalnego
    Kupiłam ostatnio odzywkę O'Herbal do włosów przetłuszczających się no i zastanawiam się czy nie użyć jej do mycia...Ale z tego co widzę, nie posiada ona żadnego ze składników, które musi mieć odzywka do mycia... :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glinka i antystatyk, olej tylko modyfikowany - moze sie udac :D

      Usuń
  47. Ostatnio dla próby umyłem Kallosem Color (Cetrimonium Chloride i chyba jedyna bez silikonów) - ku mojemu zdziwieniu 2 doby bez ŻADNEGO swędzenia i sypania z głowy (a z tym mam ostatnio cały czas problem i nie jest to klasyczny łupież, a zwykły przesusz i/lub podrażnienie). Boję się jednak ryzykować i dalej nią myć, bo zawiera: Benzophenone-3 (ponoć wiele osób mocno uczula i wysusza skórę) i Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone (wiele osób też cierpi przez te nieładne konserwanty). Spotkałem się z opiniami, że rewelacje ze swędzeniem zaczynały się po ok. 3 myciach tym Kallosem.

    Tak sobie pomyślałem, że uzupełniając braki w półproduktach, może po prostu kupię jakiś składnik i ukręcę sam jakąś odżywkę do mycia bez podejrzanych składników.
    Na zielonymklubie jest ten Methosulfate, a dokładniej: Behentrimonium Methosulfate (and) Cetyl Alcohol (and) Butylene Glycol - jest też bez glikolu.
    Jest też coś z Chloride, choć szczerze nigdy nie widziałem tego składnika w odżywkach - chyba też zadziała jako myjadło? Dokładnie to: Distearoylethyl Dimonium Chloride (and) Cetearyl Alcohol.

    Przyda się przy okazji też do jakichś DIY odżywek do ratowania przesuszonej skóry głowy.

    Na stronie sklepu zalecają użycie 3%, myślisz że warto dać maksymalne 10%, żeby lepiej myło? :) Oraz - dodanie oleju jest wymagane, skoro najlepiej kupować odżywki z olejem za zapachem? Toż to będzie chyba jakoś poniżej 1%? Mam też glinkę zieloną i czerwoną, więc też myślę warto dodać :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku i Czytelniczko! Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią i włączysz się do dyskusji.

Lawina spamu zmusiła mnie do blokady możliwości komentowania anonimom - mimo wszystko zachęcam Was gorąco i czekam na komentarze!