Wiedzma bloguje (Czarownicująca): Zrób sobie... e-booka na komórkę :) czyli gadżet na starszy telefon z Javą

wtorek, 25 czerwca 2013

Zrób sobie... e-booka na komórkę :) czyli gadżet na starszy telefon z Javą

Nie będzie kosmetycznie :)Zaskoczone? :>

Dzisiaj chciałam się podzielić małym odkryciem ze świata komórek i gadżetów komórkowych.
Po długich bojach znalazłam sprawny program do tworzenia e-booków na mój cegłofon :)

www.clark.com.pl
Temat zainteresuje posiadaczki telefonów z Javą - czyli zwykłych - czyli, że tak ujmę, technologicznych staruszków.

Podczas gdy wyczarowanie e-booka na smartfona to trzy ruchy i zajmuje mniej niż minutę - tak wyczarowanie e-booka na Javę... no w dobie smatrfonów to wyczyn!

http://www.telefon-na-karte.pl
Mój uroczy nicniemający Samsung S5610

Do rzeczy.
Na stronie TequilaCat mamy dostępny darmowy program do tworzenia aplikacji. Program generuje gotową aplikację książki wraz z zawartością, gotową do przeczytania na naszym telefoniku.


Pobieramy wskazany plik, rozpakowujemy do folderu.
Programu nie trzeba już instalować. Obiekt Shell.exe otwiera program.


Obsługa jest w miarę intuicyjna, choć interface staroświecki.

Ważne uwagi i ustawienia!


Program nie ma w rejestrze nowych typów telefonów! Na tych ustawieniach u mnie działa :)


Podczytujemy plik, który ma być naszą książką. Format - koniecznie TXT.

Rozpoznawanie rozdziałów:


Ustawienia wyświetlacza:


Maksymalna wielkość pliku - niektóre telefony mają limit wielkości aplikacji, którą odtworzą. Jeśli książka jest długa - program podzieli ją na części.


Przydatna funkcja przy przeglądaniu:


...i koniec :)


Wygenerowane pliki JAR i JAD zapisujemy w pamięci telefonu, odtwarzamy i cieszymy się książką.

Nawigacja - strzałki góra i dół przesuwają po linijce, strzałki prawa i lewa całą stronę z wyjątkiem tej ostatniej linijki (którą u mnie ucina, więc dobrze, że jest wyświetlona jeszcze raz).
Aplikacja pamięta miejsce zamknięcia książki :)

Smacznego :D

Moje drogie posiadaczki cegłofonów - jakie znacie ciekawe i przydatne aplikacje na Javę? :)

post signature

35 komentarzy:

  1. ja też mam cegłofona, ale ta aplikacja raczej mi się nie przyda, bo mam czytnik ebooków:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli nie aż takiego cegłofona :P

      Usuń
    2. Mam czytnik ebooków jako osobne urządzenie, a nie w telefonie:D

      Usuń
  2. ja nigdy nie polubiłam się z ebookami, może jestem staroświecka ale uwielbiam zapach, druk i pozaginane strony książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też nie :) Ale czasem już Ci się nie zmieści książka do torebki :)

      Usuń
  3. Pytanie czy korzystanie z ebooka na telefonie z tak małym ekranem nie będzie uciążliwe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie - już przeczytałam odpowiednik 70 stron w książce - czekając na kursy, gotując obiad, albo przerzucając kilka stronek przed snem :)

      Usuń
  4. genialne w swojej prostocie! już nie muszę szukać ebooków na telefon, tylko mogę kupować co chcę i czytać gdzie chcę. Mimo tej fantastycznej dla mnie rzeczy i tak muszę wymienić cegłofon na coś nowszego bo widzę ze zostaję z tyłu za techniką

    OdpowiedzUsuń
  5. ja jestem całkiem zielona jeśli chodzi o technologie!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Używam tego samego programu, jest świetny :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja to bym chciała prawdziwy czyyyytnik :P

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajna sprawa, ale moje oczęta są ostatnio tak wymęczone i bolące że chwilowo to odpada .

    OdpowiedzUsuń
  9. M-booki robię dokładnie tym samym programem już od dawna ;-) Na telefonie najwygodniej mi się czyta ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam nokie ashe 302 i nie wiem czy u mnie dałoby rade wyczarować takie cudo:(

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobić się da, tylko jak czytać na takim mini ekraniku ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ach, Czarownico - ostatnio zmęczyłam się (tak, zmęczyłam) moim smartfonem ze względu na niesamowicie krótko trzymającą baterię, wróciłam do mojego ukochanego Samsunga F480... i właśnie kombinowałam, jakby tu zrobić ebooka, bo kiedyś umiałam, a teraz już zapomniałam :D Dzięki wielkie, dzięki Tobie mój stosik zaległych książek w końcu przestanie rosnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :)
      Tak też pomyślałam, że jest na świecie jeszcze kilka posiadaczek cegłofonów :)
      Bateria trzymająca kilka dni to wielki atut!

      Usuń
    2. Stały dostęp do internetu to w moim odczuciu dużo większy atut ;)
      Telefon ładuję jak śpię i mi to nie przeszkadza ;)

      Usuń
  14. Ja jestem posiadaczką smartfona, więc na szczęście nie muszę tak kombinować bo odczytuje pdf-y :) Ale ten mój telefon to takie dziadostwo, że nie mam cierpliwości czegokolwiek na nim robić :P
    Niemniej-tutorial bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam czytać ksiązki przy pomocy telefonu komórkowego, używam do tworzenia programu BookMaker, jest łatwy w obsłudze.

    OdpowiedzUsuń
  16. Na Jave znam tylko gry...

    Miałam też program do Ebooków (a raczej mbooków), bo te znalezione w sieci szybko się skończyły...
    Na szczęście tż widział jak się męcze przy ty małym ekraniku i na urodziny w zeszłym roku kupił mi coś odpowodniejszego do czytania... :)
    Teraz z javy czytam tylko sporadycznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. hej Kochana! przeniosłam bloga na: http://guuuffy.blogspot.com/ będzie mi miło jak będziesz ten nowy również obserwować:)

    OdpowiedzUsuń
  18. pisalaś ostatnio post o bardzo mocno zniszczonych i suchych włosach. że nalezy je mocno odżywiać nawilażać i całkowicie unikać ziół.
    a co myslisz o tych odzywkach? tyle dobrego slyszałam na ich temat....
    Skład: Aqua (Water), Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice,* Cetearyl Alcohol, Behentrimonium Methosulfate, Panthenol, Hydrolyzed Soy Protein, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil,* Honey,* Arnica Montana (Arnica) Flower Extract,* Camellia Sinensis (White Tea) Leaf Extract,* Anthemis Nobilis (Chamomile) Flower Extract,* Calendula Officinalis (Calendula) Flower Extract,* Hibiscus Sabdariffa (Hibiscus) Flower Extract,* Hydrolyzed Wheat Protein, Tilia Tomentosa (Silver Linden) Bud Extract, Chondrus Chrispus Extract, Hydrolyzed Rhodophycea Extract, Macrocystis Pyrifera (Kelp) Extract,* Theobroma Grandiflorum (Cupuacu) Seed Butter, Hyaluronic Acid, Carrageenan, Fagus Sylvatica Bud Extract,* Glycerin, Citric Acid, Sorbitol, Calophyllum Tacamahaca (Tamanu) Seed Oil,* Olea Europaea (Olive) Oil,* Linum Usitatissimum (Flax) Seed Oil,* Borago Officinalis (Borage) Seed Oil,* Stearamidopropyldimonium Chloride, Soy Lecithin, Tocopherol, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Cananga Odorata (Ylang Ylang) Flower Oil,* Citrus Aurantium Bergamia (Bergamot) Fruit Oil,* Cananga Odorata (Cananga) Flower Oil,* Pogostemon Cablin (Patchouli) Oil*.

    i druga: kład: Aqua (Water), Aloe Barbadensis (Aloe Vera Leaf Juice) Gel, Cetearyl Alcohol, Panthenol (Vitamin B5), Sorbitol, Persea Americana (Avocado) Oil, Soy Protein, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Arnica Montana (Arnica) Extract, Camellia Sinensis (White Tea) Extract, Anthemis Nobilis (Chamomile) Flower Extract, Calendula Officinalis (Calendula) Extract, Hydrolyzed Wheat Protein, Citric Acid, Orbygnia Speciosa (Babassu) Oil, Behentrimonium Chloride, Capric/Caprylic Triglycerides, Soy Lecithin, Tocopherols, Apis Meliferra (Honey), Lonicera Japonica (Honeysuckle) Leaf Extract, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Lavandula Angustifolia (Lavender) Oil, Cedrus Atlantica (Cedarwood) Oil, Cymbopogon Martinii (Palmarosa) Oil. (03.11.2012)

    czy są one nawilżajace? a jezeli nie to prosze podaj mi przykłady jakis dobrych sprawdzonych nawilżajacych masek bez ziół i protein, ktorych kazesz unikac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, założyłam wątek do pytań o składy i to pytanie powinno znaleźć się tam.

      Usuń
  19. Kiedyś po długich poszukiwaniach również wpadłam na ten program i byłam baaardzo zadowolona, w końcu mogłam czytać książki do upadłego ;) Albo do padnięcia baterii :D

    PS. Prześwietny blog :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję za świetne odkrycie - czasem zdarza mi się, że nie zabieram ze sobą nic do czytania, bo wydaje mi się, że nie będzie takiej możliwości, albo po prostu nie mam miejsca, a potem się okazuje, że książka pod ręką byłaby jak znalazł :)
    Baaardzo mi się ten program przyda!

    OdpowiedzUsuń
  21. Pomocy!!! Nie mogę ściągnąć programu jak jest w opisie :( Ściąga mi samą JAVA i nie mogę jej otworzyć ani nic. Co mam robić???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak masz ikonkę dyskietki po lewej stronie strony to ściągasz to coś, ZIP albo 7Z. Kliknąć w dyskietkę :)

      Usuń
  22. Może tak znajdę dużo więcej czasu na książki:)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku i Czytelniczko! Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią i włączysz się do dyskusji.

Lawina spamu zmusiła mnie do blokady możliwości komentowania anonimom - mimo wszystko zachęcam Was gorąco i czekam na komentarze!