Wiedzma bloguje (Czarownicująca): Odżywki do włosów z silikonami zmywalnymi wodą cz.3 - lista

wtorek, 23 kwietnia 2013

Odżywki do włosów z silikonami zmywalnymi wodą cz.3 - lista

Trzeci i być może ostatni wpis z odżywkami, w których znajdziemy łatwo zmywalne silikony - takie, które ułatwią rozczesywanie włosów, zabezpieczą je przed plątaniem - ale nie będą się nadbudowywać tak szybko jak silniejsze silikony i nie wymagają SLS do zmycia, co oszczędzi odtłuszczenia włosom zniszczonym i delikatnym oraz wrażliwym skalpom.

"Polowanie" miało miejsce w drogerii należącej do małej sieci działającej na Podkarpaciu - Wispol. To kopalnia dobroci, w którym można znaleźć wszelkie Ziaje, Pottersy, Joaśki, Hegrony, Jantary i inne nierossmanowe hity wizażowe.
Podobnego asortymentu spodziewam się w innych małych sieciach drogerii i w drogeriach niesieciowych, osiedlowych, spożywczakach itp.

ODŻYWKI Z SILIKONAMI ZMYWALNYMI WODĄ
I ODŻYWKĄ MYJĄCĄ - INNE DROGERIE

Coś dobrego od Schwarzkopf:
  • Gliss Kur, Ultimate Repair, Fluid na końcówki
Oto mamy serum silikonowo - keratynowe. Nie ma bardzo brzydkich konserwantów. Całkiem przyjemny skład. Chociaż - czy za tę cenę warto?


PS: Tak, one powinny być również w Rossmannach. Nie sięgałam na te półki, bo nie spodziewałam się ta znaleźć niczego do tego zestawienia. A tu proszę!
  • Syoss, Glossing Shine-Sealing Finish Fluid
Skład krótki i na temat: silikony, całkiem ładne olejki w tym arganowy, chociaż po zapachu i filtrze więc nie będzie ich dużo - i filtr UV (dopuszczalny w produktach ECO).
Podoba mi się na tyle, że może się nawet na nią skuszę, jak będzie w promocji :)

Ciekawa linia produktów Romantic - produkuje je firma Forte Sweden - ta sama co linię Mrs' Potter's.
  • Romantic Professional, Maska do włosów regenerująca
  • Romantic Professional, Maska do włosów z jedwabiem
  • Romantic Professional, Maska do włosów Anti-Age
Dwie pierwsze to maski o stosunkowo prostym składzie, z odrobinką jedwabiu (obydwie) i oleju arganowego (pomarańczowa). Niestety obydwie konserwowane alkoholem i konserwantem formalinowym - czyli wrażliwcy uważnie obserwują skalp.
Zielona ma zaskakująco długą listę ekstraktów roślinnych, kilka protein różnego kalibru - i mniej brzydkich konserwantów, ale wrażliwcy alkoholowi nadal mają się na baczności. Słowem - całkiem ciekawa.




  • Romantic Professional, Balsam do włosów regenerujący
  • Romantic Professional, Balsam do włosów z jedwabiem
  • Romantic Professional, Balsam do włosów Anti-Age
Właściwie o tych balsamach mogę powiedzieć to samo, co o maskach powyżej. Składy są podobne ale nieco krótsze, mniej w nich antystatyków... czyli mogą lepiej sprawdzić się jako odżywka bez spłukiwania? Zresztą zobaczcie same:
Maska regenerująca vs Balsam regenerujący
Nowinki Kallosa.
Ciekawostka: firma jest węgierska. Czyli "s" czyta się "sz". Czyli nazwę firmy wymawia się "Kalosz"? ;)
  • Kallos, Silk, Silk Hair Mask
  • Kallos, Keratin, Maska keratynowa z proteinami mleka
Ze składu wnioskując - są to maski proste, raczej wygładzające niż regenerujące. Mają bardzo mały dodatek silikonów - co ucieszy posiadaczki cieńszych włosów, bo będą mniej obciążać.


Pomarańczowa maska z tej serii, Kallos Color - nie zawiera silikonów, za to ma filtr UV. Rozważam ją jako kolejną myjącą.

To by było na tyle...
Nie dam sobie loka uciąć, że w pośpiechu przegapiłam jakieś kosmetyki - jednak jak się człowiek naczytał składów, to już wie, na które półki nie sięgać.

Teraz przed Wami już sama lista odżywek, zebrana z tych i wcześniejszych poszukiwań. Lista może rosnąć, w czym, mam nadzieję - mi pomożecie!

ODŻYWKI Z ŁATWO ZMYWALNYMI SILIKONAMI
Odżywki drogeryjne:
  • Alberto Balsam, Herbal Conditioner (pełna oferta odżywek)
  • Dove, Volume Restoration
  • Green Pharmacy, Jedwab w płynie 
  • Gliss Kur, Ultimate Repair, Fluid na końcówki
  • Isana Hair, Express Spulung Repair leichte Kammbarkeit (Odżywka ekspresowa odbudowująca `Łatwe rozczesywanie`)
  • Isana Hair, Express Spulung Repair (Odżywka ekspresowa odbudowująca)
  • Isana Hair, Express Spulung Oil-Care (Odżywka do włosów suchych i z rozdwajającymi się końcówkami)
  • Mrs. Potter's, Balsam aloes i jedwab
  • Mrs. Potter's, Balsam ginkgo biloba i keratyna
  • Mrs. Potter's, Balsam arnika i kompleks z wit. H
  • Mrs. Potter's, Balsam melisa i wit. A, E, F
  • Mrs. Potter's, Balsam lotos i kolagen
  • Mrs. Potter's, Balsam nasturcja i ekstrakt perłowy
  • Mrs. Potter's, Maska do włosów aloes i jedwab
  • Mrs. Potter's, Maska do włosów ginkgo biloba i keratyna
  • Romantic Professional, Maska do włosów regenerująca
  • Romantic Professional, Maska do włosów z jedwabiem
  • Romantic Professional, Maska do włosów Anti-Age
  • Syoss, Glossing Shine-Sealing Finish Fluid
  • Timotei with Jericho Rose, Odżywka Wyrazisty kolor (do włosów farbowanych)
  • Timotei with Jericho Rose, Odżywka Głęboki Brąz
  • Timotei with Jericho Rose, Odżywka Złociste Refleksy

I półprodukt:
  • Kolorówka, Cyklometikon
Poprzednie części, w których dokładniej opisałam wymienione kosmetyki:
Odżywki do włosów z silikonami zmywalnymi wodą cz.1
Odżywki do włosów z silikonami zmywalnymi wodą cz.2

Przy okazji zebrałam małą listę odżywek z silnymi silikonami, takimi na trudne warunki pogodowe. Ich lista pojawi się niebawem (bo ciągle mam nadzieję, że urośnie..). Osobę, która prosiła o takie zestawienie jak najszybciej - proszę o kontakt mailowy :)

Pozdrawiam ;)

30 komentarzy:

  1. Mam od kallosa ta pomaranczowa;) zakupiłam głównie przez pojemnosc za niską cene;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opiszesz ją po użyciu? Jestem ciekawa, czy faktycznie ma szansę na odżywkę myjącą

      Usuń
  2. Gliss Kur jeden wykończyłam poluje na drugi ale chce zdenkować biovaksa... a tak go nie lubie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupiłabym ten Gliss Kur Ultimate Repair gdyby cena była niższa, bo faktycznie troche nie opłaca się go kupować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Cię za ten wpis!:D

    OdpowiedzUsuń
  5. ale masz fajnie...u mnie w mieście ciężko o takie mało popularne kosmetyki.

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie są zawsze trudne warunki pogodowe,tak mi było dobrze w wlkp, a teraz mam 15 minut pieszo do morza i wieczny wiatr, wieczną wilgoć i wieczny puch :p
    Będzie trzeba wdrożyć testy tych silikonowców :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy pomysł na serię postów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wynikła z potrzeby... Jak widać - nie tylko mojej ;)

      Usuń
  8. ja ostatnio zakochałam się w odżywkach od Nivea, mogą się przydać do posta o odżywkach z silniejszymi silikonami, bo są na prawdę bardzo fajne :))

    OdpowiedzUsuń
  9. nowe kallosy z chęcią bym przygarnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Stworzyłaś niezwykle pomocne zestawienie:) Jeśli ktoś nie może sobie pozwolić na częste sięganie po szampon z sulfatami, może wybrać takie odżywki, które zawierają lżejsze silikony:) Swoją drogą nie przypuszczałam, iż Syoss czy Gliss Kur mają w swojej ofercie takie cuda;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy maska Bingo z "ponad 40 aktywnymi składnikami" nadaje się do mycia włosów:? próbowałaś?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam jej jeszcze, raczej unikam takiego nagromadzenia ziół. Ma szansę nadawać się do mycia

      Usuń
  12. Dzięki Wiedźmo! Twoja wiedza i chęć dalszego kształcenia się w kierunku "herowym" pomaga wielu dziewczynom :) Co do odżywek z lekkimi sylikonami ja mogę polecić taką, b/s, dla mnie rewelka, opinie zresztą też to potwierdzają: http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=50203 A w Wispolu naprawde dużo można odnaleźć, i wcale nie potrzeba łopaty :D Pozdrawiam z miasteczka PRz ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo, bardzo pomocny wpis. Syosa różowego mam, całkiem przyjemny::) dzięki za wpis, naprawde bardzo się przyda

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna lista, jak znajdę jeszcze jakiś kosmetych co nie ma go na liście to dam znać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Te Romantici można dostać też w niektórych fryzjerskich. Ja się tam zaopatruję właśnie w tą zieloną i jest booooooooska!
    Idealnie nawilża, wygładza, dyscyplinuje włosy. Są mięsiste, gładziutkie i jeszcze długo mogłabym tak chwalić ;) A mam obecnie włosy rozjaśnione, które potrzebują silniejszej pielęgnacji.
    Podzieliłam się nią też z siostrą (też rozjaśniane włosy) i przyjaciółką - obie bardzo zadowolone - jedna od razu pojechała kupić taką samą :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam takie trochę głupie pytanie, jeśli się już pojawiło - przepraszam. Czy silikony zmywalne wodą w odżywkach d/s znikają z włosów wraz ze spłukaniem takiej odżywki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie nie padło :)
      Częściowo odparowują - trochę podczas spłukiwania odżywki, trochę podczas następnego mycia. Finalnie większość się spłucze,a to co zostanie zniknie po użyciu szamponu z SLS ;)

      Usuń
  17. super zestawienie, sama ostatnio postanowiłam się zaprzyjaźnić z tymi lżejszymi silikonami:) szkoda, że odżywki w spreyu mają zwykle dużo silikonów niezmywalnych, kiedyś uwielbiałam Gliss kury, ogólnie uwielbiałam wszystkie psikadła:D

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za ten wpis :* Właśnie czegoś takiego szukałam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajna odzywka do włosów to "z apteczki babuni - Joanna" balsam do włosów nawilżająco regenerujący, ma łatwo rozpuszczalne silikony, no chyba że czegoś nie zauważyłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skład z KWC:
      Aqua, Cetyl Alcohol, Cetearyl Alcohol, Stearalkonium Chloride, PEG-20 Stearate, Cetrimonium Chloride, Isopropyl Alcohol, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Mel Extract, Hydrolyzed Milk Protein, Propylene Glycol, Panthenol, Triethanolamine, Parfum, Coumarin, DMDM Hydantoin, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone. (27.03.2008)

      Tu wcale nie ma silikonów

      Usuń
  20. Dzięki za listę. Właśnie chciałam sprawdzić czy Kallos się nadaje do moich włosów. Co do wymowy, to owszem "s" czyta się jak "sz", ale całą nazwę czyta się bardziej jak "kollosz", nie "kalosz"

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku i Czytelniczko! Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią i włączysz się do dyskusji.

Lawina spamu zmusiła mnie do blokady możliwości komentowania anonimom - mimo wszystko zachęcam Was gorąco i czekam na komentarze!