Wiedzma bloguje (Czarownicująca): Odżywki do włosów z silikonami zmywalnymi wodą cz.2

czwartek, 11 kwietnia 2013

Odżywki do włosów z silikonami zmywalnymi wodą cz.2

Kontynuując cykl wpisów o odżywkach do włosów z silikonami zmywalnymi wodą (część 1) zawitałam do Rossmanna. Czasu miałam do dyspozycji dużo :) Myślę sobie - taka duża drogeria, tyle firm poslkich i zagranicznych, marki własne - wybór będzie po uszy!

I co? Ano nie. Zapraszam na listę odżywek zmywalnych wodą, odżywkami myjącymi i łagodnymi szamponami dostępnymi w największej drogerii w Polsce...

ODŻYWKI Z SILIKONAMI ZMYWALNYMI 

WODĄ I ODŻYWKĄ - DROGERIE ROSSMANN

  • Isana Hair, Express Spuelung:
    • Express Spulung Repair leichte Kammbarkeit (Odżywka ekspresowa odbudowująca `Łatwe rozczesywanie`)
    • Express Spulung Repair (Odżywka ekspresowa odbudowująca)
    • Express Spulung Oil-Care (Odżywka do włosów suchych i z rozdwajającymi się końcówkami)


Spośród powyższych odżywek miałam jedną, u początków mojego włosomaniactwa. Różowa Silk ujęła mnie owocowym zapachem i niestety niczym więcej, ale nigdy żadna odżywka w sprayu nie sprostała moim oczekiwaniom - są jednocześnie za słabe i zbyt oblepiające. (Co rozumiem przez oblepianie włosów? Dowiecie się z tego wpisu: Do you speak 'Haircare' - Przetłuszczanie, oblepienie i obciążanie).

Po odżywkach w sprayu nie spodziewałabym się wiele - wystarczy na nie spojrzeć, to prawie sama woda. Mają szansę wygładzać, ułatwiać rozczesywanie i nabłyszczyć, zawierają odrobinę składników odżywczo-nawilżających, zależnie od wersji: olejków, protein, witamin - ale nie oszukujmy się, niewiele. W domowych warunkach da się zrobić równie lekką a skuteczniej odżywiającą odżywkę z rozwodnionej odżywki w kremie i paru dodatków dostępnych choćby w kuchni (a takich jest miliony, namiastka znajduje się tutaj: Spiżarka - skarby z kuchni i apteki)
No ale czasem miło mieć pod ręką coś gotowego do użytku i do tego całkiem ładnie pachnącego, więc porównując do tego, co można sobie sprawić to Isanka to całkiem niezły wybór :)

Odżywka Isana Hair, Ecpress Spuelung Silk niestety zawiera składniki niezmywalne wodą, odżywką ani łagodnymi szamponami!

W drogeriach Rossmann można też na trafić na takie odżywki, opisane szerzej we wcześniejszym wpisie z tej serii.
  • Timotei with Jericho Rose, Odżywki
    • Wyrazisty kolor (do włosów farbowanych)
    • Głęboki Brąz (?)
    • Złociste Refleksy (?)
Pozostałe odżywki Timotei zawierają składniki trudnozmywalne.


  • Dove, Volume Restoration
Jako wyjątek wśród Dove'ów.


 ...iiiii to by było na tyle ze sportu!

Zaskoczone? Bo ja bardzo, in minus oczywiście.

Ale poszukiwania trwają! Mam nadzieję, że w SuperPharm znajdę kilka ciekawych eksponatów. A może zaskoczy mnie półka w spożywczaku za rogiem? Never know.

Kolejne części:
Odżywki do włosów z silikonami zmywalnymi wodą cz.1
Odżywki do włosów z silikonami zmywalnymi wodą cz.2

* * *

Pochwalę się cudeńkami z Zielarni Lawenda, które będę testować w kwietniu :)


Zielarnia wprowadziła do oferty kilka produktów z Maroka, między innymi Czarne Mydło Efas, które już znalazło się w moich zbiorach. Czarne mydło marzyło mi się od dawna, od kiedy natrafiłam na filmik TheCurlyGal - przynajmniej w teorii nadaje się do każdego typu cery, do oczyszczania twarzy i ciała a nawet włosów. Nie pieni się jak zwykłe mydła i ma formę pasty, a oczyszcza poprzez rozpuszczanie i złuszczanie. Brzmi jak oręż na zaskórniki przy cerze wrażliwej, nieprawdaż? :>

Drugi ciekawy produkt to Krem do rąk z borowiną i masłem Shea marki Kropla Zdrowia - cała linia produktów pielęgnacyjnych adresowana jest do osób o cerze problemowej, a zwłaszcza alergicznej, suchej, atopowej jak również łojotokowej (np mydełka). Krem do rąk będzie idealny do ukojenia wyschniętych dłoni po zbyt długim już sezonie grzewczym, świątecznych i poświątecznych porządkach i codziennych obowiązkach. Pierwsze wrażenia mam jak najbardziej pozytywne, koi, otula i jednocześnie szybko się wchłania!

* * *

Nie wiem jak u Was, ale u mnie wreszcie dotarła wiosna :)
Codziennie szukam jej nowych oznak :D
Znowu bawię siostrzeńców - co oznacza kupę zabawy i też kupę zajęcia, czyli mniej czasu ;)

Poszukiwania wiosny razem ze Starszym Bąblem

 Pozdrawiam wiosennie!
post signature

29 komentarzy:

  1. czarne mydło kupiłam na marsylskie.pl tez ze wzgledu na swoja wrazliwą facjate :d uzywam narazie od 3 dni ale jestem pozytywnie nastawiona do niego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za link do posta z zeszłego roku. A co do psikadełek, co sadzisz o odżywce w sprayu Gliss Kur Oil Nutritive? Jestem Ciekawa Twojej opinii.

    U nas wiosna już blisko, ale nie widziałam jeszcze żadnych kwiatów. Ale trawa coraz bardziej zielona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę skład :)

      Jak musisz zająć 3,75 latka na spacerze to wypatrzysz wszystkie kwiatki, pędy, trawki, pieski, ptaszki, badyle z zeszłego roku. Kałuże maluch wypatrzy i przetestuje samodzielnie ;)

      Usuń
    2. Mam przyjemność z 10 miesięcznym gentelmanem - on zachwyca się samym faktem, że jest na dworze. Ważne, że jest mama albo tata.

      Skład odzywki: Skład: Aqua, Cyclomethicone, Phenyl Trimethicone, Argania Spinosa Kernel Oil, Macadamia Ternifolia Seed Oil, Olea Europaea Fruit Oil, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Sclerocarya Birrea Seed Oil, Sesamum Indicum Seed Oil, Panthenol, Cocodimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Keratin, Hydrolyzed Keratin, Dimethiconol, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, Lactic Acid, Polyquaternium-16, Laurdimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Wheat Protein, Cetrimonium Chloride, Parfum, Sodium Benzoate, Linalool, Limonene, Hexyl Cinnamal, Benzyl Salicylate, Phenoxyethanol, Citronellol, Benzyl Alcohol, Geraniol, CI 15985, CI 47005.

      Usuń
    3. Przyjemna :) Ma pq ale mało, same proteiny mogą nadbudowywać się bardziej :P

      Usuń
  3. Uuu, faktycznie kiepsko :/ Ale przynajmniej wiosna idzie, trzeba się radować :D

    OdpowiedzUsuń
  4. The best of jest mgiełka z avonu która kiedyś namiętnie używałam- "ODŻYWCZA mgiełka Kwiat wiśni" Skład: Alkohol Denat., woda, zapach, i potem jakaś chemia z zabłąkanym panthenolem i gliceryną ( taaa, odżywienie) w trakcie. Tak sobie myślę ze powinni nakładać zaje... kary na firmy sprzedające takie coś.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze że trafiłam na twój artykuł, nie miałam pojęcia że timotei zawieraja tyle silikonów.
    Bardzo ciekawy blog.
    + obserwuje ;)
    Zapraszam do mnie http://elena-blogg.blogspot.com
    Będę szczęśliwa jak pozostawisz po sobie komentarz;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgubiło Ci się słowo " Zapraszam na listę odżywek zmywalnych odżywkami ";)
    Ja jakoś nigdy nie ufałam tym odzywkom w sprayu, kojarzą mi się z alkoholem. zaraz pójdę sprawdzić swój arsenał odżywkowy, czy mam jakieś ciężkie sylikony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam oj tam, skrót myślowy :P
      Dzięki za zwrócenie uwagi :)

      Usuń
  7. Ciekawy wpis. Odkąd "uległam uświadomieniu" nie sięgam w ogóle po takie odżywki. Kojarzą mi się z "oblepiaczami", alkoholem, itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba każda kosmetykomaniaczka, która chociaż odrobinę się uświadamia musi zatoczyć koło :P

      Alkohol w kosmetykach pielęgnacyjnych jest zły i nikt mnie nie przekona, że jest inaczej :P
      Tymczasem odrobina oblepiacza czasem się przydaje, bo nie ma włosów idealnych

      Usuń
  8. Właśnie czegoś takiego szukałam, mam cienkie włosy, i pielęgnację bezsilikonowa zaczęłam jakoś w połowie września, wcześniej przed zmianą pielęgnacji włosy obcinałam raz w roku, teraz po zmianie, po 3 miesiącach końcówki wyglądają podobnie jak wcześniej te po roku :/ Zatem chciałam włączyć jakieś lekkie zmywalne silikony, takie psikadło wydaje się być fajnym rozwiązaniem, gdyż wolałabym jednak aby moje odżywki d/s były bez nich :)
    Bardzo ciekawy blog ! Pozdrawiam I. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze mam pytanie co do tych odżywek isany, czy mają składniki wysuszające włosy?

      Usuń
    2. Teoretycznie nie, chociaż nigdy do końca nie wiadomo, jak włosy zareagują np na konkretne proteiny. Ale no nie powinny, nie ma czym, jest równowaga emolientów i humektantów.

      Usuń
    3. Dziękuje za odpowiedź, może to jakoś zabezpieczy moje włosy, bo nie oczekuję odżywienia po tego typu spray`u :d
      Pozdrawiam I. ;)

      Usuń
  9. Skuszona Eve zakupiłam Glisskura w spray'u, żeby ot tak mieć coś pod ręką gotowego. http://blogeve-evel.blogspot.com/2012/11/odzywki-bez-spukiwania-czy-warto-je.html
    I zastanawiam się, czy mogłabym tam dorzucić np. keratyny z ZSK? Mleczka w glicerynie? Olejku jakiegoś? Nie popsuje się ta mikstura?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatecznie można - keratyny, bo już jest i oleju, bo już są - ale po co, skoro już są? Wszelkie dodatki bardzo skracają termin ważności i kosmetyk może się zepsuć w każdej chwili.

      Usuń
    2. Żeby podrasować i żeby było bardziej na bogato :]
      A tak serio: olej żeby dociążyć puch, keratynę i mleczko, żeby w ogóle używać. Do masek zapominam dodawać niestety...
      Jak już mi się popsuje, to czy zauważę? Objawy są wyraźne, smrodek i mętność? :]

      Usuń
    3. No gorzej jak nie zauważysz gołym okiem dopiero aż zakwitnie...
      Opcja bezpieczna - odlać i wzbogacić ilość, która starczy na tydzień. Przez tydzień w normalnych warunkach odżywka nie powinna się zepsuć

      Usuń
  10. No to mam kolejne kosmetyki do przetestowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Schaumy nie mają silikonów ale za to polyquaternium i niektóre parafinę

      Usuń
  12. a co z odżywkami alterry i ultra doux (dawny garnier)???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alterra wcale nie ma silikonów ani pq
      Garniery: awokado karite nie ma wcale, pozostałe mają trudnozmywalne silikony / pq zależnie od wersji

      Usuń
  13. Mam to czarne mydło, używam od jakiegoś czasu, razem z rękawicą kessa daje świetne efekty :) Tylko śmierdzi okrutnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie miałam żadnej z tych odżywek i raczej się nie skuszę

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja niezbyt rozwaznie kupiłam w promocji właśnie tą różową Isanę Silk w sprayu, ale znalazłam jej zastosowanie - pomaga przygotować włosy do upięcia - dyscyplinuje włosy na tyle że nie wymykają się z kucyka lub warkocza.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku i Czytelniczko! Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią i włączysz się do dyskusji.

Lawina spamu zmusiła mnie do blokady możliwości komentowania anonimom - mimo wszystko zachęcam Was gorąco i czekam na komentarze!