Wiedzma bloguje (Czarownicująca): Włosowe notatki #25 oraz podsumowanie włosowe maja

niedziela, 7 czerwca 2015

Włosowe notatki #25 oraz podsumowanie włosowe maja


Witam Was gorąco w czerwcu :)

W mojej włosowej pielęgnacji zaszła zmiana, chociaż najbardziej jest ona... psychologiczna? teoretyczna?
W maju zatęskniłam za skrętem czy choćby falowatością włosów i sięgałam po bardziej odżywcze maski, liczyłam na poprawę skrętu i sprężystości po proteinach, nawilżenie po olejach różnego typu, wiecie, tu argan, tam inny olej. Plus i minus wciąż ogromnej kolekcji odżywek, masek i odlewek...
Wic polega na tym, że podstawowe zasady włosomaniactwa rzadko mają u mnie zastosowanie w dosłownej postaci. Ale może tym razem miało być inaczej?
Otóż nie, nie miało :) Szybko wpadłam w przekarmieniowo - rypaczowe błędne koło, które nie spodobało się ani skalpowi, ani włosom.

W czerwcu będzie inaczej! Będzie olejowo i masłowo i delikatnie :) Pierwszy tydzień czerwca przebiegł mi pod znakiem takiej właśnie włosowej pielęgnacji i na razie jestem bardzo zadowolona. Skalp nie marudzi, łupież nie wraca. Włosy powoli zaczynają falować :D

Dziś w menu:



  • DYI lniany olejek myjący: emulgator glyceryl cocoate (około 25%), olej lniany, kilka kropli olejku eterycznego copaiba o działaniu łagodzącym i przeciwgrzybiczym a jednocześnie konserwującym dla mieszanki
  • Isana Med Creme-Oel Dusche czyli delikatny kremowy żel pod prysznic z dużą zawartością olejów

Olejek myjący wykorzystałam na dwa sposoby. Na początku tygodnia był jedynym kosmetykiem użytym podczas mycia. Coś na kształt mycia odżywką - wmasowany w mokre włosy i zmyty po kilku minutach. Dzisiaj użyłam go przed myciem, na suche włosy, do olejowania, a dzięki emulgatorom bardzo łatwo się zmył, właściwie wystarczyło spłukać wodą. Ewentualne pozostałości olejku zmył żel IM. Nie nakładałam na włosy nic więcej. Kropla serum albo odżywki b/s z pewnością przygładziłaby odstawacze.

Efekt - z powrotem moje włosy, mocne i niesforne :)

(kliknij by powiększyć)
Jestem niemal pewna, że podczas ostatniej wizyty u fryzjera zostały obcięte ostatnie milimetry trwałej. Mam w 100% własne włosy! To się jeszcze nie zdarzyło podczas całego okresu mojej włosomanii, a można powiedzieć, że zaczęła się ona już 5 lat temu. Jestem ciekawa, jak się dogadamy.

Co nowego u Waszych włosów?
I co nowego u Was?

Będzie mi miło, jeśli mnie polubisz...
A nawet pokochasz...
Pokochaj z Bloglovin

25 komentarzy:

  1. Widzę kawałek pięknego ogródka :)
    No i Twoje włosięta, ciekawe, czy będę chciały mocniej falować, moje też przypominają sobie skręt :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To u rodziców :>
      Twoje przypomniały sobie fenomenalnie, są boskie!

      Usuń
  2. No ładnie się wywineły:) ja w lipcu planuję 2 tygodnie inensywnego olejowania włosów ciekawa jestem co z tego wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamy podobny kolor włosów, ładnie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja właśnie dążę do pozbycia się resztek skrętu, ale średnio wiem jak to zrobić;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może coś stąd?
      http://www.wiedzmabloguje.com/2012/06/nieinwazyjne-metody-prostowania-fal-i.html

      Usuń
  5. a ja właśnie postanowiłam wrócić do olejowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluje swoich wlosow:D te pierwsze zdj mnie powalilo;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tydzień temu trafiłam na Twojego bloga, ponieważ szukam ratunku dla swoich włosów, bardzo wypadają mi włosy a przy tym skóra wciąż swędzi. Zaobserwowałam dopiero niedawno, że to skutek używania niewłaściwej farby do włosów (bez amoniaku!) Próbowałam u Ciebie znaleźć listę farb które mają amoniak bo jak poczytałam są "zdrowsze" niż te bez :( ale nie znalazłam. Czy mogłabyś mi polecić, które to są - choć jak widzę masz naturalne i pewnie farb nie testujesz :) A druga rzecz, która mnie interesuje to - gdzie można kupić ten lniany olejek myjący? Fajnie że Cię "znalazłam"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :)
      Nie farbuję włosów bo wszystkie farby jak do tej pory mnie uczuliły. Z wyjątkiem naturalnych ziołowych typu henna - ale z nich też nie korzystam bo nie podobam się sobie w kolorze, który da się nimi uzyskać - za ciemny albo zbyt rudy a ja jestem polska myszka ;]
      Olejku myjącego nie kupisz, ale można go łatwo zrobić. Emulgator glyceryl cocoate jest do kupienia w sklepach z półproduktami kosmetycznymi. Dowolny olej możesz wziąć z kuchni. Mieszanie jest proste, nie trzeba bardzo dokładnie mierzyć składników, wystarczy na oko.

      Usuń
  8. Śliczne dzięki :) Tak też myślę, że muszę wrócić do henny ziołowej, chemia mi już nie służy :( Powoli po przeczytaniu Twojego bloga staje się kolejną włosomaniaczką ;) Pozdrawiam serdecznie. Iw

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Kochana !
    Dzięki Tobie wiele sie nauczylam i pewnie jeszcze duzo przede mna ale mam klopot i mam nadzieje ze mi pomozesz. Mam krecone wlosy wysokoporowate,rozjaśnine i od zawsze staralam sie dbac o wlosy ale suherowalam sie głównie ladnym zapachem szamponow oraz masek, od 3 lat juz swiadomie dbam o włosy szczerze to efekty sa słabe ale teraz nie jestem w stanie umyc wlosow szamponem tylko odzywka, kupilam szampon z green pharmacy podobno bez sls ale okazalo sie ze jest jego zamiennik i po umyciu no wlosy przy skórze wysuszone,sztywne,ciezkie jaak sloma, wiec kupilam facelle zachęcona wspanialymi opiniami i jest to samo. Juz nie mam pojęcia jest to uciazliwe bo kiedys nie mialam takiego problemu a moje wlosy po delikatnym szamponie sa jak po ostrym oczyszczaniu pomocy !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A pamiętasz ostatni zestaw, który działał? Może warto do niego wrócić i tylko wzbogacić o olejowanie / serum albo zmodyfikować do OMO?

      Usuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bedziesz jeszcze robiła trwałą czy zostajesz przy naturalnych??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia :) Na razie jestem ciekawa naturalek.

      Usuń
  12. Do czego wykorzystujecie wodę z pojemniki na deszczówkę? Jak może ona mi się przypadać w domu i w ogrodzie? 

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku i Czytelniczko! Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią i włączysz się do dyskusji.

Lawina spamu zmusiła mnie do blokady możliwości komentowania anonimom - mimo wszystko zachęcam Was gorąco i czekam na komentarze!