Wiedzma bloguje (Czarownicująca): Ciekawostki czytelniczek - trądzik i pasta do zębów

czwartek, 10 stycznia 2013

Ciekawostki czytelniczek - trądzik i pasta do zębów

Kolejna ciekawostka, tym razem przysłana przez Agatę e-mailem.

Jeśli walczycie bezskutecznie z trądzikiem - może to coś dla Was?
Zapraszam do lektury!
http://www.bleib-gesund-service.de

TRĄDZIK I PASTA DO ZĘBÓW
Moja siostra od ponad roku mieszka w Azji, a od kilku miesięcy ma na twarzy okropny trądzik - wysypaną całą dolną część twarzy, grudy, krosty. Poszła do dermatologa, który zdiagnozował to jako trądzik spowodowany przez pastę do zębów. Myślałam, że to jakiś absurd i lekarz-hochsztapler, ale poszperałam w internecie i faktycznie występuje coś takiego, jak trądzik fluorowy - może być powodowany przez używanie past ze zbyt dużą zawartością fluoru i przez zbyt zafluorowaną wodę.

Ani autorka maila - ani ja publikując te informacje nie zachęcam do odrzucenia wszystkiego, co zawiera fluor. Ale jak doświadczenie pokazuje, nie wszystko co opisuje się jako dobre i wartościowe właśnie takie jest dla wszystkich - nie ma co szukać daleko przykładu, ot choćby mleko. Z jednej strony - bogate źródło witamin i minerałów - z drugiej mieszanka silnych alergenów, które przypadkiem mogą uczulać właśnie Ciebie...

~DOPISEK~
Aż MUSZĘ to dopisać: domowa metoda na pryszcze, czyli smarowanie ich na noc pastą do zębów, ma prawo zadziałać, ponieważ:
  • wysusza detergentami,
  • ma działanie odkażające i antybakteryjne dzięki: detergentom, olejkom eterycznym, ekstraktom
  • kiedy pryszcz jest posmarowany to przy nim nie grzebiemy :)
Działanie fluoru na skórę i doustnie - że się tak wyrażę - to jeszcze inna bajka.

Jeśli znacie różnego typu ciekawe informacje, pomocne w pielęgnacji urody i chcecie się nimi podzielić z szerszym gronem odbiorców na łamach Wiedźmiego Kociołka - zapraszam!

Pozdrawiam, ciągle spod kołderki
Czarownicująca

30 komentarzy:

  1. Moja nauczycielka w dzieciństwie przyjmowała za dużo fluoru i ma teraz lekko niebieskie zęby, także co za dużo to nie zdrowo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe - nie wiedziałam o tym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz słyszę o takim rodzaju trądziku

    OdpowiedzUsuń
  4. Różański pisał już dawno m.in. o trądziku fluorowym, chlorowym, kosmetycznym sterydowym: http://luskiewnik.strefa.pl/acne/acne_ethiopat.html

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja w druga strone spotkalam sie gdzies z rada, zeby ropne wypryski traktowac pasta do zebow, ktora je wysusza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tym słyszałam, a że byłam młoda i głupia to wypróbowałam :( Dziewczyny nie róbcie tego! pryszcze może trochę zasuszyło ale rany goiły się 2x dłużej

      Usuń
    2. Też coś mi sie kojarzyło apropos smarowania pryszczy pastą do zębów ;) Punktowo na pryszcze stosuję teraz propolis - wysusza i przyspiesza gojenie ;) Z kolei maść propolisową na zajady - łagodzi i goi. A tak BTW możecie mi wyjaśnić dlaczego pod koniec 2 opakowania Calcium Panthotenicum pojawił mi się straszny zajad? Przed CP miesiąc łykałam witaminę B kompleks. Czy zajady pojawiają się przy niedoborze jakiejś konkretnej witaminy B i nie jest to B5?

      Usuń
    3. B2, ryboflawiny.

      Usuń
  6. ja też pierwszy raz o tym słyszę, a co ciekawsze, moi rodzice w czasach swojej młodości wszelkie wykwity smarowali właśnie pastą do zębów i zostawiali ją na jakiś czas... za dużego efektu to nie dawało (wiem, bo też próbowałam za ich namową :p)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz o tym słyszę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe, pierwszy raz o czymś takim słyszę.

    OdpowiedzUsuń
  9. nie słyszałam o tym nigdy...
    i nigdy bym na to nie wpadła, szok ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mleko, mleko..
    Czemu wszyscy hejtują mleko? Q^Q

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo mam coś do mleka... potworną nietolerancję laktozy :P
      Jakby mleko nie było tak popularne, to jego zamienniki byłyby tańsze i łatwiej dostępne - a nie są, bo żyjemy w kraju kultu nabiału ;]

      Usuń
    2. To prawda. Nabiał wzmaga trądzik. Mleko powinny pić tylko małe dzieci bo je trawią.

      Usuń
    3. Przemywanie cery mlekiem powoduje wypryski na twarzy.. a poza tym piję mleko, używam jako składnik mikstur do pielęgnacji i nie zauważam żadnego trądziku, ani innych efektów ubocznych:)

      Usuń
    4. A ja z kolei słyszałam, że właśnie dzieciom nie powinno się podawać mleka.
      Poza tym mleko od krowy ogólnie nie jest przeznaczone dla człowieka, już nie wspomnę o hormonach, które zawiera :P

      Usuń
  11. nie słyszałam o tym, ale faktem jest, że nakładanie pasty na wypryski niewiele pomaga w moim przypadku:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fluor to trucizna , nawet z wikipedii można się tego dowiedzieć, polecam artykuł: http://www.oswiecenie.com/fluor.htm

    OdpowiedzUsuń
  13. pierwszy raz o czymś takim słyszę;p
    ja specjalnie kupiłam żel do fluoryzacji zębów tak jak zalecała mi dentystka;p

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawe... ale niezgodne w stosunku do mojego życiowego doświadczenia. Będac nastolatką miałam bardzo tłustą cerę i używałam pasty do zebów, aby wysuszyć pryszcze - z baardzo pozytywnym rezultatem.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. ja pastę do zębów stosuję właśnie na trądzik, powiedzmy na wypryski. Pojedyncze krostki zdarza mi się "zamalować" wieczorem pastą do zębów (właściwości antybakteryjne i wysuszające), rano po krostce ani śladu, nie słyszłam o uczucielniu fluorowym - metodę zasuszania krostek pastą poznałam od taty, który stosował metodę ponoć w wojsku:D

    O mleku sama pisałam w ostatnim czasie, właśnie zrezygnowałam z niego i przetworów mlecznych, zobaczymy czy wspomoże moją kondycję skóry, która ostatnio jest dość marna

    OdpowiedzUsuń
  16. Ze się wtrącę

    W
    Polsce raczej się nie fluoruje wody , więc używając pasty 2-3 razy dziennie nie można nabawić się Fluorozy.
    Kilka lat temu odbyła się nad tym naukowa dyskusja czy wodę wodociągową fluorowac czy nie. Stanęło na Nie bo ... Nadmiar fluoru szkodzi dzieciom! Wzrasta częstość nowotworów kości ,
    Więc wg aktualnych wytycznych Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego dzieci pasty z fluorem powinny używać dopiero kiedy potrafią wypluwać i płukać buzię po myciu. Z doświadczenia wiem ze
    To około 3-3,5 rOku
    Poza tym nie w tych dawkach nieszkodliwy.
    O Suszeniu pryszczy pasta nie słyszałam , ja uzywałam Benzacne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fluor w malych dawkach moze i nieszkodliwy, ale.... Odklada sie w kosciach. A odkladanie sie go w kosciach powoduje wzrost ilosci fluoru i tym samym powoduje jego toksycznosc. Analogicznie jak z rtecia w chocby tunczykach.
      Dwa. Pasty do zebow zawieraja SLES lub SLS. A te dwa silnie podrazniaja. W Indiach stosuja glownie SLS, ktory powoduje afty, a Rozanski rowniez o jim pozytywnie sie nie wypowiada. Poza tym to silny alergen. SLES natomiast czesto zanieczyszczony jest dioxide, a takie polaczenie jest rakotworcze. Poza tym w polaczeniu z triclosanem, ktory jest rakotworczy... to niezla dawka swinstwa..
      A colgate total?-czlowiek wzbrania sie przed sls/sles w szamponie,a do ust chetnie pakuje... A tu triclosan, SLS (!!!!) i fluor i tlenek tytanu.. U mnie na zeby dzialal jako tako, choc i tak sie psuly, ale afty mialam czesto gesto i inne stany zapalne blony sluzowej. Po odstawieniu rok teku pasty colgate itp, myjac tylko lavera lub urtekramem bez fluoru-po aftach ani sladu, a zeby .. chyba tak samo mocne. Jeszcze jeden plus-nie mam takiego kapcia po nocy w ustach...:)

      Usuń
  17. Mleko to silna dawka alergenow i hormonow- nie wiem dlaczego ludzie uparli sie na picie mleka innego ssaka ;)
    Nie zeby psy i koty popijaly mleko krowie (koty to mit, wg mnie, a psy... rozwolnienie). Mleko jest dla mlodych (dzieci, cielaki, szczeniaki) a nie dla doroslych...

    A pasta? Hmmm interesujace. Cos w tym moze byc, chociaz ciekawa jestem jak to ma dokladnie dzialac. Poczytam sobie o tym :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja polecam miejscowo Sudocrem, olejek tamanu lub olejek z drzewa herbacianego :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja uzywam sudocrem codziennie i pomaga. Nie wysusza a na dodatek pozbywa sie pryszczy. Wczoraj zrobilam maseczke z pasty do zebow na 10 min . Zmylam a potem sudocremem. Wstaje rano patrze a tam prawie nic nie ma. Taka maseczke bd rb co dwa dni.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku i Czytelniczko! Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią i włączysz się do dyskusji.

Lawina spamu zmusiła mnie do blokady możliwości komentowania anonimom - mimo wszystko zachęcam Was gorąco i czekam na komentarze!