Wiedzma bloguje (Czarownicująca): Odżywka do paznokci Joko Ultra Utwardzenie

środa, 25 lipca 2012

Odżywka do paznokci Joko Ultra Utwardzenie

Niedawno pisałam o moim największym lakierowym bublu wszechczasów.
Dziękuję za odzew i pomysły.

Udało mi się znaleźć odżywkę lakierową bez Isopropyl Alcohol - IPA!
Składnik, którego tak serdecznie nie cierpię, że aż zasłużył na notkę, która pojawi się już wkrótce! :)

Joko, Ultra Utwardzenie
Rozbawił mnie napis "bio" na lakierze ;P

Ale chciałam lakier to mam :)

Skład
Ethyl Acetate, Butyl Acetate, Nitrocellulose, Isosorbide Diester, Adipic Acid / Neopentyl Glycol / Trimellitic Anhydride Copolymer, Alcohol, Sucrose Acetate Isobutyrate, Aluminia, N-Butyl Alcohol, Benzophenone-3, Alcohol Denat., Perfluorodecalin, Aqua, Hexanal, Trimethylpentanediyl Dibenzonate, Isomalt, Phospholipids, Lactic Acid, Trisodium Phosphate, Cl 60725, Phododendron Ferrugineum Leaf Cell Cullture Extract (dry).

Nie analiza :)
Odżywka ma w składzie niestety denaturat i etanol i alkohol butylowy, który może mieć działanie podobne do IPA (wg wiki jest "podobny do alkoholu propylowego") - czyli silnie wysuszające.

Po raz pierwszy widzę normalne składniki pielęgnacyjne: fosfolipidy, kwas mlekowy, ekstrakty. Raczej nie jest ich dużo.

Producent nie pochwalił się, jaki to składnik powoduje utwardzenie płytki.
Trudno. Ma działać!

Pierwsze użycie...
Sama odżywka ma typowy dla Joko szeroki pędzel, który bardzo lubię. I jest wodnista. Wygodnie nakłada się cienką warstwę i szybciutko zasycha, wywołując dziwne uczucie ciepła.

...i pewnie ostatnie
Cieniutka warstwa nie sprawiała może problemów jak wspomniany przeze mnie ostatnio bubel - ale na drugi dzień lakier popękał na bokach paznokci. Niestety. I dodatkowo wysuszył płytkę.

Lakier idzie do szafy, może jeszcze kiedyś się przyda.
A ja wracam do wiedźmich sposobów :) Przynajmniej rozumiem, jak działają składniki ;)

Co ciekawego pływa w Waszych lakierach i odżywkach lakierowych? :)
Czy znacie kogoś, kto potrafi analizować skład lakieru do paznokci? Chętnie poczytam taką analizę i dowiem się czegoś nowego :)

Pozdrawiam

Wiedźma

12 komentarzy:

  1. Ja też ciągle szukam jakiejs dobrej odżywki. Nawet zachwalan Eveline 8w1 się u mnie nie sprawdziła. Tylko wysuszyła skorki ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam kiedyś tą odżywkę ale niestety nie działała na moje paznokcie :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam z Joko odżywkę Calcium, ładnie utwardza i nawet wybiela płytkę paznokcia. A z odżywkowych kolekcji oczywiście Eveline - 8w1 oraz wybielająca ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. po Twoim wpisie dot. odżywek eveline kupiłam sobie tę diamentową i bardzo się polubiłyśmy:) co prawda paznokcie są nadal rozdwojone (ostatnio mocno zniszczyłam i niszczę nadal), ale rosną wyraźnie grubsze i twardsze. niestety robią to w ślimaczym tempie i nie wiem, na ile to 'wina' tej odżywki... a! i trzeba uważać z aplikacją - raz dałam za dużo, to mnie potem tak palce bolały, że myślałam, że umrę;)

    zmieniając temat - wiedźmo, mogłabyś luknąć na zdjęcie moich włosów i pomóc mi określić, czy są to już fale czy jeszcze jednak proste? zrobiłam dzisiaj dwie fotki telefonem i jeśli byłabyś tak uprzejma, to bym je Tobie wysłała i napisała, 'co i jak'...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A proszę :)
      Tylko jeśli miałabyś więcej pytań to odpowiem za kilka dni... Od zastrzyków boli mnie siedzenie :P

      Usuń
  5. Lubię odżywkę diamentową z elevline ! Jako baza pod lakier sprawdza się super !

    OdpowiedzUsuń
  6. nie miałam i chyba nie kupie;/
    pozdrawiAM

    OdpowiedzUsuń
  7. ja nie wiem o co chodzi z tymi odżywkami???

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam siostrzyczkę tej odżywki - Calcium żel do kruchych paznokci.Używam jej już długo,a efektów zero.Do tego jeszcze ta wkurzająca pękająca zakrętka...Cóż,ta seria się Joko nie udała ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ja nienawidzę odżywek Joko... Bąblują mi, odłażą z paznokcia całym płatem, jako utwardzacz lakieru beznadziejne, na bazę też się nie nadaje. A i paznokci nie utwardza wcale, mało tego, odłażąc płatem, robi to razem z wierzchnią warstwą moich paznokci. Nie mam pomysłu na to dziwadło, więc chyba pójdzie do kosza.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku i Czytelniczko! Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoją opinią i włączysz się do dyskusji.

Lawina spamu zmusiła mnie do blokady możliwości komentowania anonimom - mimo wszystko zachęcam Was gorąco i czekam na komentarze!